Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TTL-kabel till Dörr DAF-42 blixt för Olympus

Produkter
(logga in för att koppla)

ePerKar3

Medlem
Hej!

Jag har precis köpt en Dörr DAF-42 på en tradera-auktion som min första blixt till min olympus E-450. Jag hade tänkt köpa hem en hot shoe-kabel till den också så att jag kan använda den i TTL utan att ha den monterad på kameran. Är det någon som vet om följande kabel som är tänkt att fungera med OLympus egna blixtar kommer fungera för detta ändamål: http://www.foto-tip.pl/sklep/off_shoe_camera_cord_for_olympus-p-2158.html

Om ni tror att den inte fungerar, har ni då något bättre tips förutom en officiell Olympus-kabel som man får punga ut typ 600 spänn eller så för?

Det är ju en enkel kabel, t.o.m. Canons olika passar ju. Jag har själv bl.a. en "Off-Camera Shoe Cord2" från Canon, som funkar utmärkt till Olympus blixtsko.

Ok, tackar för svaret. Jag tog och beställde en kabel som förhoppningsvis kommer fram ungefär samtidigt som blixten. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto