Annons

Tuff miljö runt/i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Har funderat i vilken tråd jag ska lägga detta, men så vitt jag har bilfotografer koll på de flesta tuffa platser att fotografera på. Fotograferingen involverar en bil också, såklart.

Letar efter ett ställe att fotografera på i Kungälv/Göteborg/Mölndal/Kungsbacka.

Det ska vara något eller flera av följande: stora sand/grushögar (flera meter höga), stenbrott, smuts, dammigt, stort område, lerigt.
Det ska helst gå att plåta utan att t.ex. fabriker kommer med på bild.

Ringer det en klocka hos någon? Jag har både googlat och åkt runt själv utan någon framgång.

Tacksam för alla förslag! :)
/Rasmus
 

reboot81

Aktiv medlem
Googla stenkross/sandtag och kolla dessa adresser på google maps. Högar syns rätt rydligt.
Kolla vid Jet-macken längs väg 155, korsningen med Arendalsvägen 1, Göteborg. Där är det stora stenkrosshögar sist jag kollade. Men området var bara öppet dagtid?
 

-Roger-

Aktiv medlem
Det inns ett grustag eller liknande mitt emot Högsbo Återvinningscentral som ligger i Högsbo industriområde.
 

Limegreen

Aktiv medlem
Även i Lindome finns det ett bra grustag, dock vet jag inte hur öppet det är om man inte frågar om lov först.
 
Grustag i all ära men nog är ett gammalt stenbrott en häftigare miljö?! Det finns en hel del i Bohuslän som borde vara åtkomliga och övergivna sedan länge.

Här är ett framgooglat:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ed_granite_quarry.JPG

Tack för förslaget Sven! Ser fräckt ut. Jag ska dock låna en finfin (läs dyr) bil från en bilfirma i Mölndal, så ju kortare jag behöver åka desto bättre. Men definitivt intressant till kommande plåtningar!
 
ANNONS