Annons

Tumnagelvisning för RAW-format med hjälp av ACDSee 7

Produkter
(logga in för att koppla)

Puls

Aktiv medlem
Har tidigare läst många frågor angående försvunnen tumnagelvisning av bilder i RAW-format i och med Windows XP SP2.

Testade ACDSee 7 i trial version och märkte då att versionen nu stöder en j-la massa RAW-format. Kunde faktiskt inte se att Dom utelämnat någon känd kameratillverkares format.

Min A2:as RAW bilder (.MRW) dyker nu snällt upp som miniatyrer i utforkaren, därtill kan jag dubbelklicka på filerna så tas RAW bilden upp i stort format.

GULD tycker jag, nu behöver jag inte öppna Photoshop (tar ju sån tid) bara för att snabbt kunna kolla in komposion och för att få en känsla för bilden i fullformat. Såklart är de "softa" och har inte korrekta färger än, för det så behöver de konverteras.

Bara som ett tips ;)

/Kristian

Tack för tipset!! Jag hade problem med version 6.0. Den versionen hade stöd för MRW-filer, men kunde inte visa dom ändå. Skumt. Så nu har jag uppgraderat till Sjuan och nu funkar det galant!! :)

Dessutom kan man komplettera med Photo Pro och få stöd för olika färgprofiler.

Saxat från "what`s new"

Unlock your images’ true potential with ACDSee photoPro:

View your images’ colors accurately. With ACDSee’s color management support, know that the images you’re working with will display exactly the same regardless of which device you are using. With properly calibrated hardware, you can accurately view and print your photos using the color profile embedded or associated with your images.

Take advantage of 48-bit support for RGB and grayscale images. Convert RAW format images into high-quality TIFF’s. Then use ACDSee to apply filters, effects, and exposure correction.

ANNONS
Götaplatsens Foto