Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tumnaglar försvinner i Lightroom.

Produkter
(logga in för att koppla)

Joloson

Medlem
Har sen i våras använt mig av Lightroom CC....alltså den molnbaserade versionen. Mitt problem är att helt plötsligt försvinner tumnaglarna och blir till en enfärgad ruta där färgen verkar bero på motivet, t ex en bild tagen med mkt himmel eller sjö/hav blir blå, bilder i skogen nån grön nyans osv. Däremot kan jag se bilden i detaljläge eller helskärm. Detsamma gäller om jag öppnar Lightroom i mobilen....borta där också. Detta har hänt säkert 4-5 ggr sen i våras. Om jag då markerar en bild och gör en enkel redigering typ ändrar exponeringsvärdet en aning och sen återgår till tumnagelvisning så visas bilden igen.
Bilder synkade från mitt gamla Lightroom 6 visas som dom ska. Blir inte klok på vad felet är. Varit i kontakt med Moderskeppet som inte heller kunde svara på vad felet är.
Någon här som råkat ut för detta eller har nån ide om vad problemet kan vara.......

Bilagor

• Skärmbild 1.jpg
    Skärmbild 1.jpg
    19 KB · Visningar: 20
  • Skärmbild 2.jpg
    Skärmbild 2.jpg
    34.3 KB · Visningar: 13
Jag har samma problem med kanske ett tiotal bilder. Ytterst irriterande. Har ingen förklaring vad det beror på. Hoppas någon kan ge någon lösning på detta.

ANNONS
Götaplatsens Foto