Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

ubs sladd?

Produkter
(logga in för att koppla)

pip-ek

Ny medlem
Hej!
Jag har tappat bort min sladd som man för över bilder från kameran till datan, någon som vet vart man kan köpa de, eller iaf vart jag kan söka efter det.

Kameran är en olympus FE-150,

och själva kortet heter xD-picture card.

Vorre verkligen glad om någon kan hjälpa mig,

Må väl!

/ Johanna

Jag rekommenderar starkt att köra med kortläsare istället. Det gör jag alltid. Det går både snabbare och är säkrare. Om du håller på att överföra bilder från kortet med usb sladd och kamerabatteriet samtidigt tar slut så är risken att dina bilder försvinner.

edit: är det verkligen mini usb på kameran? på min Olypus kompakt så är det någon annan konstig kontakt.

Min gamla olympus hade en likadan kontakt till det yttre, men innanmätet på miniusbkontakten såg annorlunda ut!

Det står i bruksen vad det är för sladd alt. det bör finnas på generalagentens hemsida under tex tillbehör.

Den sladden som du beställt är fel såvida inte FE150 skiljer sig från andra olympuskameror. Olympus har någon annan kontakt till sina kameror. Det enklaste är att ta kameran med ner till stan till någon datorbutik alt. clas ohlson eller likande och prova.

MVH Uffe

Bjelkengren skrev:
Den sladden som du beställt är fel såvida inte FE150 skiljer sig från andra olympuskameror. Olympus har någon annan kontakt till sina kameror. Det enklaste är att ta kameran med ner till stan till någon datorbutik alt. clas ohlson eller likande och prova.

MVH Uffe

Jag vet inte vad du har för Olympuskamera, men dom Olympuskameror jag haft och använt har haft miniusb kontakt. Så jag tror nog att det är alldles rätt kontakt.

Som jag sade jag vet inte vat kontakterna heter men den kontakten på bilden som hänvisas till passar varken i min E500 eller morsans my mini. Däremot passar den till min Sony vilket inte olympus originalsladd gör.

MVH Uffe

ANNONS