Annons

Uppdatering av Owner´s Name Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

marenen

Aktiv medlem
Jag skulle vilja uppdatera owner´s name i min EOS D60. Jag gick in på Canons hemsida och titta lite, kom då fram till att detta går att göra själv i samband med uppdatering av Firmware. Så jag ladda ner senaste versionen till min D60 (1.0.4, samma som jag har) där blev de stopp. Så jag läste i hjälpen "Enter your name (or the camera owner's name) in the Owner's Name field.
" var hittar jag Owner´s name field? vill inte chansa... Snälla hjälp mig!

Mvh Martin

på min 1D MKII, så ställer jag de sakerna i Canons egna program, DPP (tror jag det heter). Känns som om det samma med din..

Re: Re: Uppdatering av Owner´s Name Canon

Eeros skrev:
Finns det något likadant för 20D?
Med 20D hittar jag inga möjligheter att göra det i DPP men däremot två andra alternativ:

I Canons EOS Viewer Utility väljer man menyn "Options" och alternativet "Camera settings..." för att lägga in ägarinformationen.

I Canons ZoomBrowser EX får man upp ett fönster när man ansluter och slår på kameran. Om man där väljer fliken "Set to Camera" och trycker på knappen "Confirms/changes camera settings" kan man göra samma sak.

Uppdaterade versioner av ovan nämnda program kan hämtas här.

Låter bra är nog på samma sätt med min D60, problemet är bara att jag köpte den begagnad och har inte CD2 där jag förmodar att DPP (Digital Photo Professional) finns, för de finns inte på CD1 ska kolla om jag kan få tag på programmet och ev. CD2

Programmet finns inte på Canons hemsida, men en uppdatering till programmet finns..

Finns det någon som har programmet och kan tänka sig skicka det?

Det verkar gå att ändra owner's name i RemoteCapture också, det finns att ladda ned i fullversion (såvitt jag kan förstå) från Canons hemsida om du inte har det.

Upptäckte precis att det går att ändra väldigt enkelt utan programet...

Man går in i "Den här datorn" högerklikar på kameran, väljer sen egenskaper. Där finns en filk "Camera Settings" sen är det en ruta "Owner´s name"...

Bilagor

• egenskaper.jpg
    egenskaper.jpg
    22.4 KB · Visningar: 241
marenen skrev:
Upptäckte precis att det går att ändra väldigt enkelt utan programet...

Man går in i "Den här datorn" högerklikar på kameran, väljer sen egenskaper. Där finns en filk "Camera Settings" sen är det en ruta "Owner´s name"...

Verkade ju väldigt enkelt men fungerar inte med 350 iaf :(
Inte testat med dom andra programmen ännu.

/robban

ANNONS
Götaplatsens Foto