Annons

Uppgradering från 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

befl

Aktiv medlem
Jag har sökt men inte hittat svaret. Jag har idag en 20D och har börjat fundera på uppgradering. Känslorna säger 50D men ekonomin säger 40D. Är skillnaderna så stora mellan 40D och 50D så jag ska lägga 4000 - 5000 extra? // Benny

Jag har sökt men inte hittat svaret. Jag har idag en 20D och har börjat fundera på uppgradering. Känslorna säger 50D men ekonomin säger 40D. Är skillnaderna så stora mellan 40D och 50D så jag ska lägga 4000 - 5000 extra? // Benny
Det beror på varför du vill uppgradera. Bildkvalitetsmässigt verkar skillnaden vara väldigt marginell mellan 40D och 50D. Om du ska lägga 4000-5000 extra för i stort sett bättre skärm, HDMI och AF-justeringsmöjlighet kan nog bara du svara på. Om du missade att läsa igenom den här långa tråden när du sökte så rekommenderar jag den. Men den kommer nog inte ge några beslut åt dig, vilket nog inte någon annan kan heller. http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=98125

ps. om du bestämmer dig för 50D så tycker jag du ska vänta ett par månader då den nog går få tag i för runt 10 000:-. ds.

ANNONS
Götaplatsens Foto