Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värdering av Canon-prylar

Produkter
(logga in för att koppla)

andreas.hallestrom

Avslutat medlemskap
Hej,

har tidigare varit medlem under samma namn men det verkar som jag blivit bortgallrad från forumet för inaktivtet men hur som haver så har jag en del utrustning kvar efter att jag höll på med en del undervattensfotografering som jag tänkte nu sälja.

Har följande saker:

Canon EF 20mm f/2,8 USM http://www.objektivguiden.se/lens.asp?id=16

Canon EF-S 60mm f/2.8 USM Macro http://www.objektivguiden.se/lens.asp?id=63

Canon EOS 400D

Alla saker är okej skick men jag vet inte ålder på sakerna då jag köpte allting begagnat med den övriga undervattensfoto-utrustningen. Men för att sätta ett pris på sakerna jag vill sälja så skulle jag uppskatta er hjälp med att sätta priser.

Av det jag förstått så finns fortfarande båda objektiven i handeln och kostar mellan 4000-5000 kr och kameran verkar man inte få mycket för idag.

Är det rimligt med att sätta 2500 kr för 20mm-objektivet, 2000 kr för 60mm-objektivet och 500 kr för kameran?

OM du har kvar några Canonprylar så hade jag behållt kameran för riskfotograferingar.
Stranden med familjen, låna ut till barna, kanotpaddling osv
Det är ju inte direkt ngn ekonomisk katastrof om den råkar dränkas eller försvinner.

OM du har kvar några Canonprylar så hade jag behållt kameran för riskfotograferingar.
Stranden med familjen, låna ut till barna, kanotpaddling osv
Det är ju inte direkt ngn ekonomisk katastrof om den råkar dränkas eller försvinner.

Jag var aldrig speciellt bra på det där med systemkamera så jag ska nog göra mig med allt. Jag har även en Fujifilm X10, Olympus Tough TG-2 och en GoPro =P. Känner att jag har okej med kameror även om dom inte är lika vassa om en DSLR, undervattenhuset jag har är anpassat till just 350D och 400D vilket gör att allt får gå i ett paket om någon nu är intresserad av prylarna.

ANNONS
Götaplatsens Foto