Annons

Väska + blixt + tillbehör till 300D:n?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Fick en 300D med 18-55mm objektivet i Julklapp!
(YES! Överlycklig!!!!)

Kommer dock behöva en väska till den.
Så smidig och lätt som möjligt. I den skall kameran + 18-55mm objektivet få plats. Ytterligare ett 100-300mm objektiv. Och Eventuellt en blixt också. Vad för väska rekomenderar ni? Gärna nån butik i Stockholm där man kan gå och klämma o känna lite? Ungefärligt pris?

Funderar också på att köpa en blixt till den (nu eller så småningom). Vad rekomenderar ni? Pris?

Finns det nån sida på nätet som säljer alla (eller de flesta) original tillbehör till 300:an? Vill gärna kika lite priser osv.

/Jocce - Woho

Grattis till juklappen :)

Som blixt rekas en "Sigma EF-500 DG Super", pris mellan 2 000 och 2 800 beroende på inköpsställe.

Väskor av ryggsäcksmodell är alltid trevligt för transport, dock marigare att komma åt utrustningen utan att ta av sig ryggan.

Jag haren ryggsäck från Clas Ohlsson 198:- som visade sig ha en vadderad underdel som rymmer en kamera och ytterligare ett objektiv. Överdelen kan man ha till en tröja och en termos samt någa mackor. Oftast har jag min 300D med ett Tamron 28-75 hängandes över axeln och ett ytterliagre objektiv i en jackficka tillsammans med blixt och minneskort när jag är ute. Väskan används vid transport och när jag inte vill se ut som ett bankkontor.

Grattis till julklappen! Jag fick också en 300D (fast jag fick ge den till mig själv :).

Jag kan verkligen rekommendera Lowepro Nova 3!

Väskans löstagbara "inredning" är otroligt flexibel och fiffig och verkar nästan skräddarsydd för min utrustning. Den rymmer utan problem:

• EOS 300D med objektivet (eller med EF 28-105mm monterat)
• EF 70-210/3.5-4.5 USM (stor som en "normal" 100-300 zoom)
• EF 50mm f/1.8 II
• Speedlite 380 EX

Finns i alla seriösa fotobutiker. Jag vet att Sergelfoto säljer Lowepro.

Jag kan rekommendera en "Samsonite Trekking" den största av detta märket. Inredningen bygger man ihop efter eget tycke med lösa kardborr försedda vägg element. Jag har min 300D med 18-55an, ett sigma 70-300mm, blixt 420ex och diverse filter. Finns ytterligare fack för extrabatterier m.m.
Tänker skaffa ett normal 50mm objektiv, får plats detta också.
Denna axelväska passar mig perfekt. Ryggsäck är svårt att rekommendera, du måste ta dig till en fotoaffär och prova hur dom känns att bära....mycket viktigt att den sitter bra! Vi har alla olika kropps hållning. Här valde jag själv en" Lowepro Street and Field Rover AW" som passade mig bäst, men som sagt du måste själv prova dig fram.

ANNONS
Götaplatsens Foto