Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vågar man byta A700 mot A37?

Produkter
(logga in för att koppla)

oshe

Aktiv medlem
Jag sitter idag på en A700 med 10-20, 17-50 2,8 och ett Sigma 70-200 2,8. Möjligheten att filma tilltalar mig mer och mer, även om jag till exempel inte använder filmfunktion (eller kamera heller för den delen) särskilt mycket på min Galaxy S3.

Gör jag en dålig affär om jag byter till en A37? Vad tror ni är de största skillnaderna är som jag kommer märka? Jag är annars ganska nöjd med A700, dock blir det rätt brusigt över ISO800 och jag fotar en del sport i rätt mörka hallar vilket gör att jag använder ISO1600-3200, vilket alltså inte är särskilt optimalt.

Självfallet är det väl bättre och satsa på A57, men jag vet inte riktigt om jag i dagsläget har råd att lägga de extra tusenlapparna för att få den.

Tack på förhand!

Jag sitter idag på en A700 med 10-20, 17-50 2,8 och ett Sigma 70-200 2,8. Möjligheten att filma tilltalar mig mer och mer, även om jag till exempel inte använder filmfunktion (eller kamera heller för den delen) särskilt mycket på min Galaxy S3.

Gör jag en dålig affär om jag byter till en A37? Vad tror ni är de största skillnaderna är som jag kommer märka? Jag är annars ganska nöjd med A700, dock blir det rätt brusigt över ISO800 och jag fotar en del sport i rätt mörka hallar vilket gör att jag använder ISO1600-3200, vilket alltså inte är särskilt optimalt.

Självfallet är det väl bättre och satsa på A57, men jag vet inte riktigt om jag i dagsläget har råd att lägga de extra tusenlapparna för att få den.

Tack på förhand!

Lägg den här frågan under utrustningsfrågor - Sony istället. Då lär du få fler svar.

Men ang. filmning så kan jag väl säga så här: Jag har just bytt från A580 till A65. Den är brusigare på höga ISO tyvärr, och det lär ju A37 vara också, men att filma med fasdetekterande autofokus är rätt fantastiskt. Dock är det kanonviktigt att ligga med vald fokuspunkt över målet annars hoppar skärpan rätt ordentligt, men den följer med på ett sätt som en kamera med kontrastfokus inte gör.

Prioriterar du å andra sidan tålighet på höga ISO - köp en A580 begagnat. Den är helt outstanding.

ANNONS
Götaplatsens Foto