Annons

Vad är ett Sigma 70-300mm f:4-5.6 DL Macro värt?

Produkter
(logga in för att koppla)

shamrock13

Medlem
Jag tog igår fram min gamla kameraväska där min analoga Minoltakamera med kitobjektiv låg. Jag hittade då också det telezoomobjektiv, Sigma 70-300mm f:4-5.6 DL Macro, som jag använde till denna kamera. Då jag inte har någon användning alls för detta objektiv undrar jag om detta går att använda med dagens DSLR-kameror från Sony och vad det i så fall är värt. Objektivet är i fint skick och har inte använts mycket alls varför jag gärna säljer vidare istället för att bara ska samla damm.

/Daniel

De sälja i USA för strax under USD100. Det enda europeiska pris jag hittar är runt GBP50, men det var ett tag sedan.

Det kanske skulle gå att få närmare 1.000:- för den, men knappast över.

De sälja i USA för strax under USD100. Det enda europeiska pris jag hittar är runt GBP50, men det var ett tag sedan.

Det kanske skulle gå att få närmare 1.000:- för den, men knappast över.

Tack för svaret! Runt tusenlappen vad var jag spontant trodde att det kunde vara värt så då var jag inte helt fel ute ändå.

Nja - jag sa inte att det var värt en lapp, men att Du KANSKE kan få ut närmare en lapp för det. Det kan också stanna betydligt lägre om Du släpper det på fleaBay.

Detta objektiv brukar gå att köpa för under 500:- på tex Tradera.
Den nyare versionen av objektivet som går för 1500:- nytt brukar gå att hitta begagnat för under 1000:-.

Detta objektiv brukar gå att köpa för under 500:- på tex Tradera.
Den nyare versionen av objektivet som går för 1500:- nytt brukar gå att hitta begagnat för under 1000:-.

Ok, är det APO.-versionen som är den nya eller? Får nog ta och justera priset i min nyinlagda annons en smula.

Jo, det där är väl en gammal version av nuvarande objektiv. De nya brukar gå för tusenlappen, de gamla skall du som tidigare nämnts vara glad om du får en femhundring för. Men undrens tid är inte över, kanske finns någon som ger mer som inte har riktigt koll på marknaden.

ANNONS
Götaplatsens Foto