Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad f-n har hänt?

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidSidén

Aktiv medlem
Sitter med en Pantone Huey (jag är väl medveten om att det inte är marknadens bästa) för att kalibrera min skärm. Tidigare har den levererat mycket bra resultat, men plötsligt när jag kör bildskärmskalibrering så skapar eländet en profil med ett kraftigt och mycket fult grönstick. Har ej bytt ut vare sig dator eller skärm eller bytt arbetsplats eller satt in nya taklampor, så varför får jag denna plötsliga förändring?
David.

Den kan gått sönder helt enkelt.
Min första Huey gav magentastick så jag bytte den och då blev det bra.

Är den mer än tre år gammal? Annars kan du hänvisa till konsumentlagen.
Nu tar vi det lugnt här, konskumentköplagen är bra, men inte riktigt så bra.
Efter sex månader är det upp till köparen att bevisa att det fanns ett ursprungligt fel på varan, vilket kan vara extremt svårt om det inte är tal om återkall eller av tillverkaren erkända problem.

Sitter med en Pantone Huey (jag är väl medveten om att det inte är marknadens bästa) för att kalibrera min skärm. Tidigare har den levererat mycket bra resultat, men plötsligt när jag kör bildskärmskalibrering så skapar eländet en profil med ett kraftigt och mycket fult grönstick. Har ej bytt ut vare sig dator eller skärm eller bytt arbetsplats eller satt in nya taklampor, så varför får jag denna plötsliga förändring?
David.

Vad kör du för operativsystem? Jag har får strul med min huey efter att ha laddat in senaste uppdateringarna till vista SP2. Datorn tycker att den funkar ok men Hueys program hittar den inte.

Vad kör du för operativsystem? Jag har får strul med min huey efter att ha laddat in senaste uppdateringarna till vista SP2. Datorn tycker att den funkar ok men Hueys program hittar den inte.

Jag fyller på med lite text. På Pantones forum finns det ett par trådar som påvisar problem med färgskiftning m.m. De gäller MAC OS.

http://forums.pantone.com/default_wrapper.aspx?g=posts&t=30

http://forums.pantone.com/default_wrapper.aspx?g=posts&t=28

ANNONS
Götaplatsens Foto