Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad kan man få för sin "gamla" D80 ?
- Trådstartare Gården
- Start datum
jdandanell
Aktiv medlem
Thomas Dahlstrand, försäljningsansvarig på ScandinavianPhoto värderade min D80 + Nikkor 18-70 inköpt i april 2007 och sparsamt använt till 4500 kr + moms
Teodorian
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Att det gamla utgångna kamerahuset kostar över 8000 nytt är ju skandal!
Utgångna?
Teodorian
Aktiv medlem
Gården skrev:
Ska nu sälja min D80 med kitgluggen 18-135. Är köpt Dec 06. Medföljer gör även 2 st SD a 2gb trådlös fjärrutlösare, Uv och Polfilter B&W en Bok och en utförlig E-book om D80
Har inte en susning om vad jag ska sätta för pris på detta paket. Hemskt tacksam för förslag.
Beroende på antal exponeringar kan du räkna med att få max 5500-6000 Kr för huset. Lägg till ca 1000-1200 kr för objektivet och max 500 kr för övriga tillbehör. Det blir totalt i spannet 7000-7700 Kr. Sätter du 8000-8500 finns prututrymme eller sätt 7500 prutat och klart.
mannbro
Aktiv medlem
Teodorian skrev:
Utgångna?
Ja, du vet det var 14 månader sedan den släpptes i butik. Nu är den kass, duger knappt till brevpress ;-)
dokido
Aktiv medlem
om du säljer på blocket så sälj inte gluggen först, folk vill ha det bekvämt har jag märkt och gärna köpa kameran med glugg,
och skriv ut att du inte betalar frakt, annars blir det tjafs, även med folk härifrån tyvärr
jag fick mindre än jag trodde för min, ca 5000 (för huset alltså ) objektiv verkar lättare att sälja
och skriv ut att du inte betalar frakt, annars blir det tjafs, även med folk härifrån tyvärr
jag fick mindre än jag trodde för min, ca 5000 (för huset alltså ) objektiv verkar lättare att sälja
schaki
Aktiv medlem
jdandanell skrev:
Thomas Dahlstrand, försäljningsansvarig på ScandinavianPhoto värderade min D80 + Nikkor 18-70 inköpt i april 2007 och sparsamt använt till 4500 kr + moms
Fotohandlare och handlare i allmänhet undervärderar nästan alltid, iaf så länge som det handlar om något dem ska byta in, just därför att dem behöver marginal för att gå med vinst sen när dem ska sälja kameran.
jdandanell
Aktiv medlem
Ja, det kan jag tänka mig.schaki skrev:
Fotohandlare och handlare i allmänhet undervärderar nästan alltid, iaf så länge som det handlar om något dem ska byta in, just därför att dem behöver marginal för att gå med vinst sen när dem ska sälja kameran.
6000 kr + moms med 18-70 borde vara närmare sanningen. Möjligen kan jag sträcka mig ner till 5500 kr + moms.
Maxieboy
Aktiv medlem
schaki skrev:
Fotohandlare vill ju kunna tjäna 2000:- på en sådan kamera därför ger dom inget för den. Sälj privat det lönar sig bäst. 7-8000:- är rätt pris.