Annons

Vad kan man få för sin "gamla" D80 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gården

Aktiv medlem
Ska nu sälja min D80 med kitgluggen 18-135. Är köpt Dec 06. Medföljer gör även 2 st SD a 2gb trådlös fjärrutlösare, Uv och Polfilter B&W en Bok och en utförlig E-book om D80

Har inte en susning om vad jag ska sätta för pris på detta paket. Hemskt tacksam för förslag.

Jag skulle nog ta 7500 för det paketet, den kostar ju nästan 10.000 ny med det objektivet..

Att det gamla utgångna kamerahuset kostar över 8000 nytt är ju skandal!

Thomas Dahlstrand, försäljningsansvarig på ScandinavianPhoto värderade min D80 + Nikkor 18-70 inköpt i april 2007 och sparsamt använt till 4500 kr + moms

Gården skrev:
Ska nu sälja min D80 med kitgluggen 18-135. Är köpt Dec 06. Medföljer gör även 2 st SD a 2gb trådlös fjärrutlösare, Uv och Polfilter B&W en Bok och en utförlig E-book om D80

Har inte en susning om vad jag ska sätta för pris på detta paket. Hemskt tacksam för förslag.

Beroende på antal exponeringar kan du räkna med att få max 5500-6000 Kr för huset. Lägg till ca 1000-1200 kr för objektivet och max 500 kr för övriga tillbehör. Det blir totalt i spannet 7000-7700 Kr. Sätter du 8000-8500 finns prututrymme eller sätt 7500 prutat och klart.

om du säljer på blocket så sälj inte gluggen först, folk vill ha det bekvämt har jag märkt och gärna köpa kameran med glugg,
och skriv ut att du inte betalar frakt, annars blir det tjafs, även med folk härifrån tyvärr

jag fick mindre än jag trodde för min, ca 5000 (för huset alltså ) objektiv verkar lättare att sälja

Tack för all tips och råd. Uppskattas mycket.

Då sätter jag in en annons på hela paketet komplett med glugg,minne,filter + extra allt. Börjar med 8.500 så får jag se reaktionerna samtidigt som viss prutmån finns.

jdandanell skrev:
Thomas Dahlstrand, försäljningsansvarig på ScandinavianPhoto värderade min D80 + Nikkor 18-70 inköpt i april 2007 och sparsamt använt till 4500 kr + moms

Fotohandlare och handlare i allmänhet undervärderar nästan alltid, iaf så länge som det handlar om något dem ska byta in, just därför att dem behöver marginal för att gå med vinst sen när dem ska sälja kameran.

schaki skrev:
Fotohandlare och handlare i allmänhet undervärderar nästan alltid, iaf så länge som det handlar om något dem ska byta in, just därför att dem behöver marginal för att gå med vinst sen när dem ska sälja kameran.
Ja, det kan jag tänka mig.
6000 kr + moms med 18-70 borde vara närmare sanningen. Möjligen kan jag sträcka mig ner till 5500 kr + moms.

schaki skrev:

Fotohandlare vill ju kunna tjäna 2000:- på en sådan kamera därför ger dom inget för den. Sälj privat det lönar sig bäst. 7-8000:- är rätt pris.

ANNONS
Götaplatsens Foto