Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Var köpa EOS 350 D/Rebel XT i New York/Denver?
- Trådstartare angelcom
- Start datum
Omnicolor
Aktiv medlem
Starguy
Ny medlem
Hej!
Jag köpte min Rebel XT från B&H. Mycket pga.att det är ett seriöst företag och låg hyffsat i pris.
$ 929.95 för kamera och 18-55 kit.
Köper du i USA är det bara US-warranty men jag köpte till en "International warranty for Digital Camera" för $ 89.95.
Vet dock inte om alla erbjuder detta så det kan vara värt att kolla upp om du nu inte köper ifrån B&H.Om du inte bor i USA är det kanske lite omständigt att skicka den dit vid ev. fel.
Jag köpte min Rebel XT från B&H. Mycket pga.att det är ett seriöst företag och låg hyffsat i pris.
$ 929.95 för kamera och 18-55 kit.
Köper du i USA är det bara US-warranty men jag köpte till en "International warranty for Digital Camera" för $ 89.95.
Vet dock inte om alla erbjuder detta så det kan vara värt att kolla upp om du nu inte köper ifrån B&H.Om du inte bor i USA är det kanske lite omständigt att skicka den dit vid ev. fel.
angelcom
Aktiv medlem
B&H-tipset
Hej Erik & Andreaz. Tack för ert tips!
Verkar som om svart är en populär färg i denna modell. "endast hus" var slut, men däremot fanns den i silver. Där finns iof sig också 20D att investera i... När ni köper: Handlar ni via nätet eller på plats i butik? Om via nätet: vilka extra kostnader tillkommer?
(Jag planerar köp på plats i första hand, för övrigt)
MvH. Garbis
Hej Erik & Andreaz. Tack för ert tips!
Verkar som om svart är en populär färg i denna modell. "endast hus" var slut, men däremot fanns den i silver. Där finns iof sig också 20D att investera i... När ni köper: Handlar ni via nätet eller på plats i butik? Om via nätet: vilka extra kostnader tillkommer?
(Jag planerar köp på plats i första hand, för övrigt)
MvH. Garbis
Kakelgasten
Aktiv medlem
Tänk på att du inte har någon garanti på kamerahuset när du köper utanför EU...jojo, du har garanti...men måste skicka den till USA om du köper den där...sen enligt vissa rykte så lär det vara svårt att få dom att skicka tbx den till sverige efter garantirep...vet inte om det stämmer dock...
Alternativt så kan du köpa ditt kamerahus i Tyskland... http://www.technikdirekt.de
Kolla denna länk...här kan du läsa allt som gäller...
http://www.fotosidan.se/doc.htm?ID=3761
Alternativt så kan du köpa ditt kamerahus i Tyskland... http://www.technikdirekt.de
Kolla denna länk...här kan du läsa allt som gäller...
http://www.fotosidan.se/doc.htm?ID=3761
Ric
Aktiv medlem
Just 350D lönar sig knappt att köpa på plats i USA. Absolut inte om du tecknar en världgaranti för att den ska ha garanti i Sverige.
En snabb sökning med kit och frakt ger:
Billigast i Sverige: 8249:-
TechnikDirekt: 7668:-
BH med 8.65% skatt och försäkring: 8056:-
Jag har räknat med Eurokurs på 9.19 och dollar på 7.27
Köper du den i USA så heter den dessutom Rebel XT, vilket gör att andrahandsvärdet sjunker om du vill sälja den, säg 100:- om inte annat.
Det var framför allt på Canon objektiv och blixtar som det var stor vinst att köpa i USA. Sigma objektiv t.ex. var inte särskilt mycket dyrare än i Tyskland om än alls.
Har du möjlighet att skicka paketet till någon släkting eller bekant i USA så sparar du dock en del pengar, då slipper man skatten helt och hållet.
En snabb sökning med kit och frakt ger:
Billigast i Sverige: 8249:-
TechnikDirekt: 7668:-
BH med 8.65% skatt och försäkring: 8056:-
Jag har räknat med Eurokurs på 9.19 och dollar på 7.27
Köper du den i USA så heter den dessutom Rebel XT, vilket gör att andrahandsvärdet sjunker om du vill sälja den, säg 100:- om inte annat.
Det var framför allt på Canon objektiv och blixtar som det var stor vinst att köpa i USA. Sigma objektiv t.ex. var inte särskilt mycket dyrare än i Tyskland om än alls.
Har du möjlighet att skicka paketet till någon släkting eller bekant i USA så sparar du dock en del pengar, då slipper man skatten helt och hållet.
Ric
Aktiv medlem
Det är bara då du betalar på plats eller beställer från en affär inom samma delstat som du betalar skatt, så att skicka från New York till Colorado är skattebefriat, dock tillkommer frakt, men den är oftast betydligt lägre om man köper dyrare prylar.
Sedan har jag personligen ingen erfarenhet av att handla från Tyskland, men det har många andra här. Det enda är att man måste faxa över en kopia av legitimation (och kreditkort?) till affären för att de ska kodkänna det.
/Richard
Sedan har jag personligen ingen erfarenhet av att handla från Tyskland, men det har många andra här. Det enda är att man måste faxa över en kopia av legitimation (och kreditkort?) till affären för att de ska kodkänna det.
/Richard