Annons

Vart skaffa Domke inom EU?

Produkter
(logga in för att koppla)

Speedy

Aktiv medlem
Tjo!

Jag försöker få tag i en liten Domke-väska. Fx5 tror jag den heter.

Har dock ingen lust att köpa den i sverige för 1500:- och från usa så skulle frakten kosta på tok för mycket för att det ska vara värt det.

Så.. någon som har koll på vart man kan få tag på Domke inom EU? typ tyskland eller england? HAr sökt, googlat å allt möjligt utan att hitta någe.

Alternativet är någon annan diskret canvas-väska som man kan modda lite. Tips mottages gärna isf.

Hej!

Köpte min Domke J1 på eBay från en butik i USA.
Använde mig av eBays "buy it now" funktion och slapp på så vis att bjuda på den.
Väskan var helt oanvänd och slutsumman blev 1050:-
inklusive frakt. De erbjöd sig att skicka den som gåva på så vis blev det ingen tull och moms på den.
Kameradoktorn ville ha 2400:- + moms för densamma.

MVH: Micke

Jag har sett Domke F-5XB på flera ställen på Ebay för i runda slängar $50. Visserligen anger de inte frakten för internationella sändningar, men när jag köpte min LowePro NatureTrekker-ryggsäck så var frakten runt $50 och det är en rejält stor ryggsäck, inte en liten axelväska.

Maila och fråga, även om frakten är på $50 så får du ju väskan för halva priset. Om du beställer, be dem antingen skriva "Gift" på lådan (inte alla som gör det) eller gör som jag, be dem skriva enbart varuvärdet på tulldeklarationen (inte varuvärde + frakt) så sparar du några kronor.

Domke F-5, var la jag nu min Leica? =)

ANNONS
Götaplatsens Foto