Annons

Vilka väskor passar canon 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Camilla1

Avslutat medlemskap
Är det någon som kan hjälpa mig. Jag har en Canon 400D, 18-55mm objektiv och minneskort.
Skall snart ut på semester och jag letar efter en liten väska som skall kunna innehålla dessa prylar.
Är det ngn annan som har några tips så tar jag gärna emot de

Vilka väskor passar Canon 400D

Lite mindre väskor, inte ryggsäck

Tacksam för svar

Gå till din lokala fotohandlare och kolla vad som passar dina behov. Man kan få svar på allt här på fotosidan, men ibland är det hundra gånger enklare/snabbare att försöka hitta lösningen själv. Du sparar inte många kronor på att köpa en väska på nätet, men Lowepro har bra storlekstabeller på deras hemsida.

Om du endast har en 400D-kit och ett minneskort i kameran, är det onödigt med en väska som stjäl plats. Använd en gammal mössa istället, det gjode jag när vi var i NY för två år sen. Då låg kameran i en 30 liters rygga hela dagarna, men oftast i handen för att kunna ta bilder på allt möjligt. Jag har ingen aning vart du ska resa, men kameran ska alltid vara lätt att komma åt, annars blir det inga snapshots. Nu senast i Chicago blev det bara arrangerade bilder, eftersom kameran oftast var nerpackad. Vi cyklade överallt och i den trafiken var det inte läge att hålla kameran i ena handen och styret med den andra. Lite trist nu i efterhand, men det var svinkul att cykla.

Jag gillar Crumplers väskor. De är lite diskretare och lyser inte "fotoväska".. Finns i lite olika varianter och storlekar.

Jag köpte min på fotoquick i Nordstan/Gbg men det finns säkert fler affärer som har dessa.

ANNONS