Annons

Vilken väska och hur packar man för backpack- och/eller hiking-resor?

Produkter
(logga in för att koppla)

apersson850

Aktiv medlem
Jag har bara varit med om att någon vägt handbagaget en enda gång.
Det beror förstås också på hur ofta man är ute och far, men det har hänt betydligt fler gånger för mig. Det gäller att lyfta väskan med en min som om den var fylld med frigolit, inte småsten, när man hanterar den. Annars blir de ofta för nyfikna.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Det beror förstås också på hur ofta man är ute och far, men det har hänt betydligt fler gånger för mig. Det gäller att lyfta väskan med en min som om den var fylld med frigolit, inte småsten, när man hanterar den. Annars blir de ofta för nyfikna.
Så är det, och jag flyger sällan i Europa, ska tilläggas. När jag var ute och flög från New York igår fick TSA-personalen ett gott skratt när de bad mig lägga kameran löst i baljan, och jag halade upp fem stycken ur handbagaget.
 

apersson850

Aktiv medlem
När jag var ute och flög från New York igår fick TSA-personalen ett gott skratt när de bad mig lägga kameran löst i baljan, och jag halade upp fem stycken ur handbagaget.
Förr frågade jag ibland om jag skulle lägga upp kameran. Nä, det behövs inte. Handbagaget går genom med kameran i. Ehh, kan du lägga upp kameran?

Nu lägger jag upp den i förväg och får ibland uppskattande kommentarer från personalen, för att jag gör livet lättare för dem.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har varit med om att folket i säkerhetsteatern har velat gräva igenom hela kameraväskan. Då hade det knappast hjälpt att lägga kameran utanför väskan i förväg.
 
ANNONS