Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket pris för bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taryup

Aktiv medlem
Hej!

Jag har blivit förfrågad att filma/fota ett seminarium som ska äga rum i Malmö nästa vecka. Det är tänkt att jag får 4 000kr för själva filmandet. Då klipper jag inte, utan jag gör bara en grovrensning av material som går att använda.

Nu undrar företaget hur mycket jag tar för stillbilderna, och jag har inte en blekaste aning vad som är rimligt. Det är tänkt att jag ger dem digitala, färdigredigerade kopior som jag antar att företaget kommer använda på sin hemsida eller liknande. Det ska ju inte vara för lite, men det är tänkt mer som en "extragrejj" då filmningen är det huvudsakliga jobbet.

Någon som kan hjälpa mig?

EDIT: Jag är för övrigt rookie, och pluggar fortfarande i gymnasiet, så 4 000 kr tycker jag är helt okej, med tanke på att jag inte har någon utbildning osv. .

ANNONS
Götaplatsens Foto