Annons

Visningsalbum för "vardagsbruk"

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Känns som jag kört fast lite.

Har ett album med spiralrygg och 20st fasta blad 30x30cm. Här sätter jag in kopior 15x20 och 20x20cm för visning till vänner och bekanta. Bilderna fäster jag med fotohörn. Tyvärr vill dessa gärna lossna eller så slinker bilderna ur dem då man bläddrar.

Någon som har ett enkelt tips?
Vill helst inte limma permanent.

Skulle gärna önska att det fanns något album med plastfickor och utbytbara blad. Kunde ju rentav fungera med vanliga kontorspärmar och fickor i A4-format men jag gillar det kvadratiska för då passar 15x20cm bilder både stående och liggande så man slipper vända på pärmen när bläddrar.

Kom gärna med förslag! Det får ej vara portfolios för 800-900kr dock.

/Villrådig

Förstår om du inte vill limma permanent. Jag har för mig att 3M tillverkar ett lim som man sprutar på och effekten blir som limmet på en post-it lapp dvs. man kan lossa på bilden igen. har dock aldrig prövat själv men det kanske kan vara värt att försöka

Det finns möjlighet att rulla på en remsa dubbelhäftande tejp vid bildens 4 hörn, och så är bilden klar att häfta var som helst på en albumssida. Enkel hantering.
Köptes hos Kodak Image. Fick veta att detta skulle vara arkivbeständigt.

hej.
Butikerna ordning och reda säljer "photostickers". Det är dubbelhäftande små tejpbitar som jag sätter i vardera hörn. Fotona går att ta loss utan att förstöra bilderna. Pappersbladen i albumet får dock märken.

En annan variant är de plastfickor som finns på Clas Ohlson. De finns i flera varianter och storlekar med svart papper som mellanvägg.
//
Nina

ANNONS
Götaplatsens Foto