Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visningsprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

cj_swe

Medlem
Hej

Tänkte kolla om det finns någon programvara som visar inställningarna från kameran, alltså slutartid, bländare osv. samtidigt som man kollar på bilderna likt Windows visningsprogram för bilder?

Försökte söka här på forumet men jag hittade inte mycket..

Vill gärna kunna se inställningarna i efterhand, kan vara lärorikt :)

Mvh Carl-Johan

www.faststone.org och ladda ner FastStone Image Viewer
Använd site 2, det förenklar nedladdningen.

Läs igenom vad programmet kan samt den hjälp som finns i programmet.

Det finns en hel del inställningar som ska göras under settings så man får programmet att fungera som man vill.

Hej

Tänkte kolla om det finns någon programvara som visar inställningarna från kameran, alltså slutartid, bländare osv. samtidigt som man kollar på bilderna likt Windows visningsprogram för bilder?

Försökte söka här på forumet men jag hittade inte mycket..

Vill gärna kunna se inställningarna i efterhand, kan vara lärorikt :)

Mvh Carl-Johan

Kör Du med Win XP/Vista på datorn så är det lättast att högerklicka på aktuell bild när den visas som tumnagel i mappen och välja information så får Du all den data Du söker, inget extra program är således nödcvändigt!

Med Mac har jag ingen koll om Du kör med det.

ANNONS
Götaplatsens Foto