Annons

Wu-1a

Produkter
(logga in för att koppla)

Brnnykox

Medlem
Hej!
Har köpt en Wu-1a av en privatperson, men har lite problem att få den att connecta (vill sig inte alls). Säljaren vill inte svara längre heller.

Stoppar jag in Wu-1a i kameran så blinkar den grönt snabbt ett par gånger, för att övergå till långsamt grön-blink.
När jag slår på wifi så kräver den lösenord samt börjar blinka rött ett par gånger (pga inget lösenord misstänker jag).

Hur får jag den att funka? Finns det något default lösenord?
 

Brnnykox

Medlem
Verkar som att WPS är borttaget för oss Android användare?
Trodde jag kunde använda den vanliga WI-FI ikonen och koppla samman via den?

Får det verkligen inte att funka trots steg-för-steg manualen.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Verkar som att WPS är borttaget för oss Android användare?
Trodde jag kunde använda den vanliga WI-FI ikonen och koppla samman via den?

Får det verkligen inte att funka trots steg-för-steg manualen.
Jag har WPS i min Android-telefon, men det ligger gömt under WiFi-inställningarna och den avancerade delen. Förvisso har den inte senaste versionen av Android, men jag har svårt att tro att det är borttaget.

Den andra metoden är ju manuell anslutning, vilket från början blir okrypterat. Jag tittade i manualen till WMU och man kan därifrån sedan aktivera kryptering och sätta lösenord och det kan ju vara så att förra ägaren gjort just det. I så fall är det nog därför du nekas anslutning den vägen. Detta borde du kunna råda bot på genom att nollställa adaptern enligt instruktionen jag länkade innan.

"Återställa standardinställningarna
För att återställa standardinställningarna, håll WPS-knappen intryckt i mer än 10 sekunder och tryck sedan på knappen igen när lysdioden blinkar orange."
 

Brnnykox

Medlem
Hej igen.
Lyckats föra över ett par bilder, men får inte adaptern att lysa grönt med fast sken utan den blinkar mellan rött och grönt. Funkar ändå, ETT TAG, sen kopplar den ifrån och blinkar rött.

Nu när jag har fotat lite mer än tidigare så hinner inte ens bilderna ladda klart innan den disconnectar.

Tips? 😇
 
ANNONS