Annons

Zeiss Distagon T* 18/3,5 ZF VS Nikon AF-S 14-24/2,8 G ED

Produkter
(logga in för att koppla)
Testet är tyvärr borttaget av trådskaparen eftersom han tydligen fått otrevliga mail från personer som inte verkar tåla att någon jämför deras älsklingsobjektiv med ett som är billigare och på vissa punkter bättre. Vilka jävla idioter det finns alltså.

Fy vilka sjuka människor det finns. Inte för att det kommer som någon nyhet men ändå. Fy! Tråkigt när personer bjuder på sig själv och så kommer några få och förstör. USCH!
Pauls test visade ju tydligt att Zeiss verkar vara klart trevligt för en mindre penning än 14-24mm men samtidigt förståss, något mer begränsad.

Ja vad skall man säga... Kanske Paul är medlem här och kan lägga upp testet här i stället ? för testet visade som sagt att Zeiss gluggen är ett intressant alternativ.

/kent

OJ! Ja, i det avseenden så verkar inte Zeiss ha lyckts riktigt lika bra som Nikon. Trots priset och tyngden så finns det väl en rätt samstämmig opinion om att Nikon 14-24mm är makalöst bra. MEN det kommer till större vikt, högre pris samt men med stort ( sammanhanget) zoomomfång och AF. Bara att välja och vraka vad som passar.

Zeiss gluggen har ju ingen Nano Coating, men det går ju att använda Cokinhållare och rektangulära filter till den istället, det är väl största nackdelen med Nikongluggen, jag kommer absolut att överväga ett köp av Zeiss gluggen den dagen jag går över till FF, men som ekonomin ser ut just nu så lär det dröja, desutom så är jag mer än nöjd med min D300, tveklöst den bästa kamera jag ägt.

/kent

Testet är tyvärr borttaget av trådskaparen eftersom han tydligen fått otrevliga mail från personer som inte verkar tåla att någon jämför deras älsklingsobjektiv med ett som är billigare och på vissa punkter bättre. Vilka jävla idioter det finns alltså.

Sannolikt är det märkesbögar.

ANNONS
Götaplatsens Foto