Annons

Zoomobjektiv till 350D kring 5000 kr.

Produkter
(logga in för att koppla)

Andyreas

Aktiv medlem
Hej.

Får någon månad sedan blev det slag i saken och en 350d införskaffades tillsammans med ett sigma 18-50/2.8 EX DC. Är enormt nöjd med detta då jag aldrig tidigare ägt en dslr och även valde att inte köpa till kitobjektivet.
Nu har de dock passerat några tusen bilder och längtan efter ett bra teleobjektiv i samma klass som sigman är stor. Frågan är bara vad man ska satsa på.
Bildstabilisator vore guld då jag är rätt duktig på att aldrig lyckas få med mig stativet. Tänkt brännvidd borde vara mellan 50-80 och 200-300, och med ett pris nånstans kring 5000 kr. Jag har letat en del men då erfarenheten tryter skulle jag varit ytterst tacksam för lite hjälp.

Mvh
Andreas Andersson

Ett Canon EF 70-200/4,0 L USM kanske.... Det kostar väl ca 7000 kr nytt. Men begangat borde du hitta ett för 4000-5000 kr.

/ChZ

Om du vill köpa nytt hittar du nog inget mer prisvärt än 70-200/4L som Christoffer föreslår. Jag betalade 6895:- för mitt och fick tillbaks 900:- med Canons cashback. Jag valde att köpa till det rätt så dyra stativfästet för 1400:-, men om du inte behöver det så blir det ju inte så dyrt.

Att hitta ett 70-200/4L begagnat för 4000 tror jag inte är helt lätt.

Tack för svaren, har själv fastnat lite för det objektivet. Problemet är bara att de inte finns nån bildstabilisator på det. Kanske värt att göra avkall lite på den optiska kvaliten för att få bildstabilisator. Vad anser ni?

Jag tycker inte det är värt det. Bättre i så fall att använda stativ (med ett eller tre ben).

Är oxå nyfiken på dessa zoomar. Pendlar mellan canon 28-135 och 70-200L som ligger i samma prisklass.

Är det smart att köpa ett nytt än ett 4 år gammal för
70% av nypriset?
L-objektiven är väl rätt rejäla och tål väl en del?

ANNONS