Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Nu kan jag inte låta bli att klottra lite igen...
Jag har nämligen precis anlänt till Sthlm. Och framför mig ligger två semesterdagar..och Sthlm på egen hand....och kameran är med förstås. Plus en extra, en Nikon... :) som jag håller på att köra in mig på.
Så nu är det bara att hoppas på hyfsat väder...för fotolust har jag!
Även jag känner längtan till Stockholm; har inte varit där på två år på grund av min onda rygg! Jag är uppvuxen i Nacka, så jag känner mig lite hemma i Stockholm! Oh, vad härligt för Dig att bara strosa runt med kameran i hand och fånga vackra motiv. Hoppas Du får hyfsat väder och fina bilder! Hälsningar från Marianne
Wow vad härligt för dig Lena. Vara ute där det verkligen finns så många motiv även om det inte blir soligt...men regn är inte det som är kul precis..väntar på nya bilder från Skogskyrkogården det gör jag allt..sedan på kvällen är det så mycket mys du kan ha på olika sätt..
jag gläds på din bekostnad..
kanske jag också skulle göra så i november resa till stora staden..
hälsa kungen är du hygglig hi hi
kramisar
Gun-Inger
även till alla övriga i gruppen.
Hmmmm....min bild(de dimmiga damerna ) känns plötsligt inte så färgglad längre...
Vilken explosion av färgbilder som trillar in här. Och sjuttsingen att man skall jobba hela dagarna, - jag har ju fått jättelust att gå ut och fånga mer färgglada motiv!!!!
Kul att vara här i gruppen iaf.
/ Lena
Jag förstår precis hur du menar. Det är en riktig häftig grupp att vara med i. Jag har inte varit med så länge heller, men stormtrivdes direkt.
Ibland har även jag haft det känslan du känner, att ens egna bild inte har samma kvalitet som resten av bilderna. Men man får ta igen det vid nästa läxperiod.
Det är väldigt roligt att du har kommit som ny medlem. Det är även kul att vi fått flera nya medlemmar på kort tid.
Ha det så bra
Helena
Hej!
Ny som jag är här så undrar jag lite...jag tänkte på det här med kommenterandet. Hit in tills har jag bara sett gillande och beröm blandat med små funderingar kring bilderna. Men är det också öppet för andra synpunkter kring en bild såsom; undringar...att man INTE gillar eller förstår bilden...att man funderar på hur man skulle kunna förändra den etc....
Jag skulle iaf vilja ha kritik och synpunkter på förbättringar i mitt bildskapande, blandat med beröm och gillande förstås....
/ Lena
Hej Lena,
Jag tycker som du, för att utvecklas är det bra med synpunkter från andra. Jag försöker formulera vad jag tycker om i en bild och på vilka sätt man skulle kunna göra den annorlunda om jag ser sådant. När någon har synpunkter på mina bilder bruka jag försöka göra bilden som de föreslår, ibland blir det bättre, ibland föredra jag min egen version.
Jag ser fram emot dina kommentarer :-) //Anne-Lise
Det är det som är meningen att vi skall hjälpa varandra för att komma vidare. Jag skriver ofta om beskärningar och ibland att jag har svårt som du skriver förstå bildens innehåll.
Kritik har vi kommit överens om för ett tag sedan att det är det enda som gör oss bättre.
Sedan om du inte fått det är inte underligt för du har bilder som är så välkomponerade och färgmässigt fulländade i vart fall de jag sett.
Ha fin söndag
på dig
och kram till dig samt alla övriga på i denna grupp som har spännande
fotografer.
I morse snöade det, de röda rosorna blommar, skogen är full av gula löv och i helgen är det bluesdax, snacka om färgglatt, nu ska jag bara få ner det på bild också :-)
Spännande se och kanske jag kan höra tonerna från din blueskväll som jag skulle vilja vara med på...
vi fick frost i natt men jag hann som vanligt inte ut...
Gun-Inger
Hej Lola och Maud
vad mysigt se er här hos oss.
Vi behövde bli några till som är aktiva.
Jag hoppas ni skall trivas här det har jag verkligen gjort.
Det är meningen att kunna ge kommentarer så vi alla lär oss mer
men viktigast vi trivs tillsammans och känner fotografins glädje.
Hej alla, det är min tur att välja tema denna gång, och har valt ett tema som jag tycker passar årstiden vi har nu, eller något helt annat såklart. Fri tolkning som vanligt. Har fastnat för "FÄRGGLATT". Hoppas ni hittar något passande och ser fram emot era tolkningar.
Hej på dig ett allatiders bra tema du valt.
Just nu behöver vi ha färger kring oss när mörkret kommer så tidigt.
Ha det gott sköt om dig väl..
skall se vad jag kan hitta för en bild
Gun-Inger
Jo, jag undrar...såhär i början när jag precis gått med...och jag förmodligen inte hinner att fota någon "kontrastbild"...är det tillåtet att ta med en bild som redan finns i något album?
Eller är det bara nytagna bilder som gäller...fotade inom 3-veckorsperioden????
/ Lena
Hej Lena välkommen här hos oss. Jag är glad att du kommer med för du har mycket att lära oss alla. Hoppas du lägger upp många av dina underbara bilder.
En bra bild är alltid bra så du behöver inte lägga in nya bilder. I denna gruppen är det kanske inte många som sett dina bilder.
Ha det gott sköt om dig väl..
Gun-Inger
Hej Lena,
Tanken är att man ska fota temat men ibland hinner man inte och då är det helt ok med en gammal bild. En del av oss har en skattkista av bilder att ösa ur men den bör inte ha varit publicerad på fotosidan tidigare.
Hälsar
Anne-Lise
Hej, så himla kul att ni var så många som nappade på mitt blogginlägg. Vi var nio och vips är vi 13 stycken. Allt ni behöver veta står under "OM" Där står att nästa tema är den 13 oktober och då är det jag som väljer tema, sedan turas vi om i bokstavsordning. Anne-Lise har koll men ibland är det bra att kika in och kolla när det är er tur. Själv tycker jag att det här med att välja tema är nästan det det svåraste. Visst är Läxorna ibland knepiga men på något sätt hittar man alltid en bild, och det är ju i detta som är utmaningen, att fundera hur tolkar jag detta tema. Men att välja tema ger i alla fall mig huvudbry, det ska ju vara något som kan översättas till bild. Ni ärt alla varmt välkomna hit än en gång.
Hej Maria välkommen till oss.
Hoppas du skall trivas här och kan ge kommentarer på bilderna så alla kan förkovra sig.
Färg är ett tacksamt tema för alla har bilder är jag säker på eller är det kanske många som är ute nu i höstens färger.
Ha det gott
Gun-Inger
Hej FoQusvänner,
Vi har två nya medlemmar till
Maria Fingal och Lena Eriksson
Välkomna!
Min söndag har jag tillbringat på en konstrunda och där bland fanns en fotograf som tagit otroligt vackra bilder på iskristaller!
Nu känns plötsligt till och med vintern välkommen :-)
Mörkret kommer smygande, teet håller på att svalna och soffan är skön, jag tror jag sjunker ner lite till.
Tills nästa gång, ha det...
hälsar Anne-Lise
Tack så mycket för välkomnandet och att jag får vara med i er lilla grupp.
Jag ser fram emot att vara med och ta del av allas kunskaper, lära mig en massa nytt, få tips och ideer och att träffa flera fotointresserade.
Tack för välkomnandet! Så roligt!!!
Det skall bli spännande att få lite nya impulser och uppgifter...och att möta ny kvinnlig fotokunskap-vänskap dessutom!
Jag behöver en spark i baken just nu... :)
Hoppas också kunna bidra med ett och annat förstås
Hej vänner,
Jag vill hälsa två nya medlemmar välkomna, Lola Gren och Maud Ljungberg.
Det ska bli kul att få ta del av era bilder och kommentarer!
Just nu är det kontraster som är temat och det håller på till söndag13/10.
Ha en fortsatt fin helg!
önskar Anne-Lise
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.
Klotterplanket
Bli medlem i gruppen för att skriva
Jag har nämligen precis anlänt till Sthlm. Och framför mig ligger två semesterdagar..och Sthlm på egen hand....och kameran är med förstås. Plus en extra, en Nikon... :) som jag håller på att köra in mig på.
Så nu är det bara att hoppas på hyfsat väder...för fotolust har jag!
Må så gott alla FoQus-tjejer!
'nykomlingar'. Jättekul att ni också har hittat hit!
Vilken explosion av färgbilder som trillar in här. Och sjuttsingen att man skall jobba hela dagarna, - jag har ju fått jättelust att gå ut och fånga mer färgglada motiv!!!!
Kul att vara här i gruppen iaf.
/ Lena
Ny som jag är här så undrar jag lite...jag tänkte på det här med kommenterandet. Hit in tills har jag bara sett gillande och beröm blandat med små funderingar kring bilderna. Men är det också öppet för andra synpunkter kring en bild såsom; undringar...att man INTE gillar eller förstår bilden...att man funderar på hur man skulle kunna förändra den etc....
Jag skulle iaf vilja ha kritik och synpunkter på förbättringar i mitt bildskapande, blandat med beröm och gillande förstås....
/ Lena
I morse snöade det, de röda rosorna blommar, skogen är full av gula löv och i helgen är det bluesdax, snacka om färgglatt, nu ska jag bara få ner det på bild också :-)
Ha en skön helg
Önskar Anne-Lise
/Maria
vad mysigt se er här hos oss.
Vi behövde bli några till som är aktiva.
Jag hoppas ni skall trivas här det har jag verkligen gjort.
Det är meningen att kunna ge kommentarer så vi alla lär oss mer
men viktigast vi trivs tillsammans och känner fotografins glädje.
Sköt om er väl ha det gott
Gun-Inger
Eller är det bara nytagna bilder som gäller...fotade inom 3-veckorsperioden????
/ Lena
Det ska bli kul att vara med i denna grupp och bidra med lite bilder och se alla era bilder förståss.
Jag har förstått att temat just nu är kontraster vad jag har sett på de upplagda bilderna. När är "deadline" för denna läxa?
Mvh
Maria
Ni kommer att trivas i denna grupp, detta är en grupp med ett härligt klimat! Välkomna!
/Maria
Vi har två nya medlemmar till
Maria Fingal och Lena Eriksson
Välkomna!
Min söndag har jag tillbringat på en konstrunda och där bland fanns en fotograf som tagit otroligt vackra bilder på iskristaller!
Nu känns plötsligt till och med vintern välkommen :-)
Mörkret kommer smygande, teet håller på att svalna och soffan är skön, jag tror jag sjunker ner lite till.
Tills nästa gång, ha det...
hälsar Anne-Lise
Varmt välkomna Maud och Lola!
/Maria
Jag vill hälsa två nya medlemmar välkomna, Lola Gren och Maud Ljungberg.
Det ska bli kul att få ta del av era bilder och kommentarer!
Just nu är det kontraster som är temat och det håller på till söndag13/10.
Ha en fortsatt fin helg!
önskar Anne-Lise