Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Hej alla tycker det är ett spännade tema, gillar att fota mat, och ett tag försökte jag mig på en matblogg, gick väl så där, men att fotagrafera mat, så att det ser riktigt gott ut är en konst som inte är helt enkel, och för mig egen del tolkar jag just ordet, testa på att vara "matfotografer" som att testa att fota just mat lagad till människor. Men tolkning av ett tema är ju just en tolkningsfråga, och det är ju det som är tjusningen med att fota eftter ett tema. För min egen del kankse jag bifogar ett recept, kanske inte vi får se vad jag får till.
Marianne
personligen tolkar jag ordet mat som mat
och din bild med häst och hö är helt underbar
mötet mellan barn och häst
mata fåglar i handen osv är väl lika stort som att avbilda en oxfile´
tolkningen måste ju bli din
min bild passar ju heller inte in i en sådan snäv ram (som kom efteråt)
men inte tänker jag göra om läxan för det
jag har lämnat småskolan för länge sedan
Hi hi det var inte lätt det. Tur det går ställa in kameran på denna sorts fotografering så det kanske kan bli något bra komposition om jag får hjälp med ljussättningen av arbetsredskapet.
Ha en fin vecka
Hej, nu är jag hemma igen. Jag har lyssnat på massor med blues bl.a. och haft det jättetrevligt.
Dax för temat då. Jag tänkte att vi skulle se över hur vi är som matfotografer. Temat får tolkas fritt!
Lycka till
Det temat är inte lätt det heller, kanske något lättare än skräck i alla fall, som var en riktigt "svår nöt"! Tack Gun-Inger om önskan om en fin vecka och det önskar även jag Er alla! / Marianne
Hej Anne-Lise och alla Ni andra! Snart är det nytt tema, som jag ser fram emot! Jag hinner tyvärr inte svara Er alla var och en på Era kommentarer om min skräckbild! Men, tack alla Ni, som har kommenterat den; "Sommarens skräck"!
Välkommen som poolvärd Anne-Lise, ha det bra alla och hoppas Ni slipper "möta" dessa små otäcka kryp till fästingar!
Hälsningar från Marianne
Hej på er,
på söndag är det dax för nytt tema om jag räknat rätt (om inte, ge mej en hint). Det är jag själv som ska välja tema och jag kommer inte att hinna lägga in det förrän på södagkvällen eftersom jag åker bort i helgen. Ha det skönt så länge!
Hälsar Anne-Lise
Hej FoQusvänner,
Först tänkte jag passa på att tacka för ert förtroende och hoppas jag fixa detta :)
Jag tillhör de som har oregelbundna arbetstider. I förgår jobbade jag 7.30-21.00 och kollade bara in på sidan en snabbis när jag kom hem, men orkade inte skriva något och i går firade jag och min man 32:årig bröllopsdag, en bedrift eller hur ;)
Lite senare i dag ska jag ta mej tid att se över detta, mitt lilla roliga extrajobb.
Nu ska jag ut i kylan och solen en stund och ladda energi.
Vi ses// Anne-Lise
Som jag skrev tidigare stannar jag kvar i poolen, även om det låter löjligt känner jag större glädje i att kommentera temabilderna.
Det finns en kö på två personer som vill komma med i poolen. Jag har meddelat dem om vårt tidigare beslut om att vara max 15 personer. Personligt tycker jag det är en bra siffra, men det kan vara värt att lyfta den frågan igen.
Tack så mycket för all hjälp och jag känner att nu är det en grupp som verkligen vill och som verkligen bjuder till för att det skall fungera. Det känns roligt.
Jag fick stå i kö en tid men det gjorde jag gärna.
Mer än femton tror jag blir för många. Det verkar lagom om det skall fungera med kommentarer med mera.
Hej Ing-Marie välkommen till oss. Jag har varit med en tid nu. Ibland tröttnar jag men aldrig på denna gruppen som givit mig så mycket.
Alltså var inte rädd för att lägga upp bilder och inte ledsen för om någon vill hjälpa dig eller att någon har en annan bildsyn. Pröva då och se om du tycker din bilr kan bli bättre på ett annat sätt.
Anne-Lise, självklart har du en röst från mig också. Underbart att någon erbjuder sig att ta på sig uppdraget som poolvärd. Och roligt att höra att Brita stannar i poolen också!
kram till alla / Liselotte
Glad att Anne-Lise tar på sig värdskapet! Jag kommer att vara kvar i poolen, även om jag känner att min motivation är låg just nu. Sannolikt återvänder glädjen med FoQus.
Jag har svårt med skräcktemat, har svårt att associera till temat. Kanske klarnar det, men annars hoppar jag ämnet denna temaperiod.
Jag kommer att lämna över så fort jag får klartecken av Anne-Lise/brita
Var glad du har svårt med skräcktemat vilket kanske innebär att du har sluppit ha skräck för något när du varit ute med din kamera.
Klart jag blev glad Anne-Lise vill bli poolvärd. Jag har lovat att inte ta något på mig som jag kanske inte klarar av. Jag skall försöka bli en "lagommänniska" hur det nu skall gå till.
Hej Anne-Lise! Jag röstar också på Dig som ny poolvärd efter Brita! Jag vill också, att poolen ska fortsätta och jag tror och tycker att Du skulle passa mycket bra som värd för gruppen! / Marianne
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.
Klotterplanket
Bli medlem i gruppen för att skriva
personligen tolkar jag ordet mat som mat
och din bild med häst och hö är helt underbar
mötet mellan barn och häst
mata fåglar i handen osv är väl lika stort som att avbilda en oxfile´
tolkningen måste ju bli din
min bild passar ju heller inte in i en sådan snäv ram (som kom efteråt)
men inte tänker jag göra om läxan för det
jag har lämnat småskolan för länge sedan
hälsningar/inger
Operationen har gått bra och om ca 2 veckor ska jag även få höra på mitt vänstra öra.
Spännande utmaning med mat. La in en bild utanför läxramen. Vill gärna komma på nytt också. =)
Ha det gott!
/Therese
Marianne
Ha en fin vecka
du och alla här i vår härliga fotogrupp.
Gun-Inger
Dax för temat då. Jag tänkte att vi skulle se över hur vi är som matfotografer. Temat får tolkas fritt!
Lycka till
Välkommen som poolvärd Anne-Lise, ha det bra alla och hoppas Ni slipper "möta" dessa små otäcka kryp till fästingar!
Hälsningar från Marianne
på söndag är det dax för nytt tema om jag räknat rätt (om inte, ge mej en hint). Det är jag själv som ska välja tema och jag kommer inte att hinna lägga in det förrän på södagkvällen eftersom jag åker bort i helgen. Ha det skönt så länge!
Hälsar Anne-Lise
Först tänkte jag passa på att tacka för ert förtroende och hoppas jag fixa detta :)
Jag tillhör de som har oregelbundna arbetstider. I förgår jobbade jag 7.30-21.00 och kollade bara in på sidan en snabbis när jag kom hem, men orkade inte skriva något och i går firade jag och min man 32:årig bröllopsdag, en bedrift eller hur ;)
Lite senare i dag ska jag ta mej tid att se över detta, mitt lilla roliga extrajobb.
Nu ska jag ut i kylan och solen en stund och ladda energi.
Vi ses// Anne-Lise
Jag har nu lämnat över värdskapet till Anne-Lise.
Som jag skrev tidigare stannar jag kvar i poolen, även om det låter löjligt känner jag större glädje i att kommentera temabilderna.
Det finns en kö på två personer som vill komma med i poolen. Jag har meddelat dem om vårt tidigare beslut om att vara max 15 personer. Personligt tycker jag det är en bra siffra, men det kan vara värt att lyfta den frågan igen.
Tack så mycket för all hjälp och jag känner att nu är det en grupp som verkligen vill och som verkligen bjuder till för att det skall fungera. Det känns roligt.
/Brita
Glad är jag för det.
Ha det gott
Gun-Inger
Nya kramisar till alla Foqustjejer.
Alltså var inte rädd för att lägga upp bilder och inte ledsen för om någon vill hjälpa dig eller att någon har en annan bildsyn. Pröva då och se om du tycker din bilr kan bli bättre på ett annat sätt.
Vi är alla fotokompisar här
Gun-Inger
kram till alla / Liselotte
Jag har svårt med skräcktemat, har svårt att associera till temat. Kanske klarnar det, men annars hoppar jag ämnet denna temaperiod.
Jag kommer att lämna över så fort jag får klartecken av Anne-Lise/brita
Katarina
Vill också passa på att hälsa Ing-Marie välkommen till gruppen
/Annika