Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

KriSjö

Aktiv medlem
Säljaren ser ingen skillnad på e-kort och visakort. Fungerar visa-kort fungerar e-kort.
Har haft problem med betalningar med e-kort. Vid kontakt med Swedbank har de uppgivit för mig att vissa handlare inte tar emot e-kort. Vet att SJ tex inte tog emot e-kort för nåt år sen, vet inte hur det är med det nu.

Kort sagt, e-kort kan strula och är inte samma som VISA. Allt enligt Swedbank.
 

Eva R

Aktiv medlem
Kontrollera bara så inte affären lägger på några procent (2 kanske) för att du betalar med betalkort. I Sverige får man inte göra så, även om många gör det, men i Holland är det vanligt. De vill helst ha en banköverföring.
 

Kinkladze

Aktiv medlem
Nu har jag fått mitt D90 kit och batterigrepp. Hittils har jag bara gott att säga om denna butik. Snabbt och rätt.
 

samispringsteen

Aktiv medlem
Sådär nu har man lagt en order på Nikkor 70-300mm VRII :) får hoppas att de går galant, gjorde iaf så man skulle göra på en europabetalning och allting stämde så nu väntar jag :)
 

samispringsteen

Aktiv medlem
Sådär nu har man lagt en order på Nikkor 70-300mm VRII :) får hoppas att de går galant, gjorde iaf så man skulle göra på en europabetalning och allting stämde så nu väntar jag :)
nu när jag tittar några timmar efter så är inte Nikkor 30-700mm VR i lager längre :( tog jag den sista eller måste jag vänta i flera veckor nu ? :( den var iaf i lager då ja beställde den.
 

KriSjö

Aktiv medlem
nu när jag tittar några timmar efter så är inte Nikkor 30-700mm VR i lager längre :( tog jag den sista eller måste jag vänta i flera veckor nu ? :( den var iaf i lager då ja beställde den.
Hur har det gott?


Och en helt annan fråga, nån som gjort ett större köp och mejlat innan och försökt få till ett paketpris?
 

S-Ekengren

Aktiv medlem
koll på kollit

Hittade mitt paket till sist. Det har legat på Posten sedan i måndags men någon avi har jag inte fått!
Tips till er som köper från Kamera-Express och vill ha koll på kollit: I Holland använder Kamera-Express TNT Post (ej att förväxla med budfirman TNT) som inte har samma typ av samarbetsavtal med svenska posten som vissa andra europeiska postverk har.

Därför stämmer bland annat inte kollinummer på paket, utan paketen får nytt kollinummer i någon slags internationell omlastningsprocedur. För detta ansvarar holländska DPD (http://www.dpd.com/nl_en/) som i sin tur skickar grejerna vidare till svenska posten.

Om man mailar det ursprungliga kollinumret (det som står på Kamera-Express bekräftelse) till DPD och ber att få det "svenska" kollinumret så får man det - blixtsnabbt! Sedan kan man ta de nya kollinumret och följa paketet på postens webbplats.

Mailadressen till DPD är info@dpd.nl. De två gånger jag har mailat har jag fått svar inom en kvart.

/Staffan
 

S-Ekengren

Aktiv medlem
Nice, det är just Nikon jag vill köpa, däribland 70-300VR.

Ni som köpt hus, hur är det med svenska i menyerna?
Jag köpte hus från Kamera-Express. Fick samma version av kameran som jag hade fått i Sverige, alltså en där jag kan välja mellan massor av språk, däribland svenska. Jag köpte en D300s.
 

nivas

Aktiv medlem
Jag beställde en Canon 1.4X teleconverter till superpris, 259 EUR. La även till lite annat som jag ändå behövde (batteri + E1 hand strap). Det tog några dagar innan betalningen kom fram till Kamera-Express. Kollinummer (TNT) skickades snabb ut och paketet kom på någon dag. Glad iväg och hämta ut det på posten företagscenter och...ingen telekonverter?!?!?!?
Den hade visst blivit slutsåld och några nya har ännu inte kommit hem. Kamera-Express bad mig e-posta mina iban&bic för kreditering av konvertern, vilken kom inom några dagar.
Jag har alltså betalat 20 euro i frakt för prylar som jag skulle ha kunnat köpt för samma pengar i Sverige samt 10 kr i bankavgift för returen av pengarna.
Nöjd med Kamera-Express? Njäe...

Bara en parantes, du bör bemästra språket i någon form, för alla automatiserade dokument (bekräftelser, följesedlar m.m.) är endast på Holländska. Däremot går det bra att e-posta på Engelska.

En begagnad telekonverter i superskick köptes senare från Johan här på Fotosidan till samma pris (2600kr)...tack!
 

windmark

Aktiv medlem
När man beställt och betalat, ska man då få ett mail när de mottagit betalningen? Och sen verkar det inte som att objektivet jag beställt finns i lager, men kommer de sitta inne med pengarna så länge då? Någon som har någon koll på leveranstid för saker som inte är i lager? Sitter här och är orolig att pengarna ska ha försvunnit på vägen nämligen.

Blir väl till att ta och maila dem ikväll.
 
ANNONS