Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

dajli

Aktiv medlem
Jo det blev snurrigt. Jag har kollat:

Fredag den 12, på kvällen, banken, måndagen "bankdag", betalning till affären någon gång på tisdag skickades sedan onsdag morgon. Den 18 kommer det till sverige, sedan sorteras det runt på olika paketterminaler till det körs ut den 22:e för att sedan hittas "på chans" den 24:e.

Att sedan våra svenska vänner på posten snurrat till det ligger inte på kameraaffären eller deras ombud. Det har gått så fort man kan begära med tanke på att det skall genom svenska utlandssorteringen.
Ok. Tack! Mitt objektiv borde kommit till Sverige i onsdags eller torsdags, så började bli lite orolig i onödan här att det kommit bort. :) Men då kommer det väl i början på nästa vecka!

Förresten, du hade inget missat samtal från posten innan de försökte körde ut det? De kanske inte ringer någon gång?
 

dajli

Aktiv medlem
Jag mailade och frågade om den "vanliga" ettåriga världsgarantin också gällde, så jag kunde serva den i Sverige. Svaret blev att den måste skickas till dem.
Edit: detta gällde ett Canon-objektiv.
Nu har jag fått mitt objektiv! Det följde inte med någon garantisedel, och manualen är på asiatiska språk och engelska. Gissar att det gråimport, trots att det står på hemsidans FAQ att de inte gör gråimport. Men det fungerar fint, så det är inte så mycket att bry sig om.

Objektivet kom en vecka efter att jag betalade in pengarna. Betalade en fredag, det skickades på tisdagen och kom fram på fredagen!

6000:- sparade, eller snarare så fick jag ett nytt objektiv till strax över begagnatpris!
 

S-Ekengren

Aktiv medlem
goda erfarenheter - men research krävs

Jag har med intresse följt tråden och det verkar som att erfarenheterna av Kamera-Express varierar. Inte alls bra om de inte hanterar sin service korrekt och är otydliga med gråimport eller icke gråimport.

Jag har handlat av firman två gånger och varit helt igenom nöjd med leveranserna och produkterna. Allt inköpt via Nikon Netherlands med europeisk garanti. Så skulle något bli fel så kan jag alltid vända mig till Nikon i Sverige utan problem. Hade jag inte kunnat göra det hade det inte varit aktuellt med något köp från Kamera-Express.

Jag var så nojig innan köpet från Holland att jag ringde till Nikons Hollandskontor för att fråga om Kamera-Express var en bra leverantör - och de var positiva. Men det hindrar ju inte att kunderna kan ha olika erfarenheter.

Min slutsats är väl att vara väldigt noggrann och hela tiden - inför varje köp - utvärdera leverantören på nytt.
 

KriSjö

Aktiv medlem
Nu har jag fått mitt objektiv! Det följde inte med någon garantisedel, och manualen är på asiatiska språk och engelska. Gissar att det gråimport, trots att det står på hemsidans FAQ att de inte gör gråimport. Men det fungerar fint, så det är inte så mycket att bry sig om.

Objektivet kom en vecka efter att jag betalade in pengarna. Betalade en fredag, det skickades på tisdagen och kom fram på fredagen!

6000:- sparade, eller snarare så fick jag ett nytt objektiv till strax över begagnatpris!
Om jag var du skulle jag mejla och fråga vad som gäller just ditt objektiv. Bara för att vara säker. Om du tar dig tid och gör det får du gärna skriva vad svaret blev. Grattis till ditt köp i övrigt.
 

dajli

Aktiv medlem
Om jag var du skulle jag mejla och fråga vad som gäller just ditt objektiv. Bara för att vara säker. Om du tar dig tid och gör det får du gärna skriva vad svaret blev. Grattis till ditt köp i övrigt.
Jag mailade dem just om mitt objektiv innan jag köpte. Svaret blev att det måste skickas till dem vid garantiärende. Men vet ju inte vad Canon RCC säger om jag skulle gå dit med det ändå och prova.
 

dajli

Aktiv medlem
En sak jag noterade var att objektivlådan var lagd i en marginellt större kartong utan stötdämpande fyllande material som fixerade den. Lite konstigt tyckte jag på ett objektiv som kostar 18 000:-. Men objektivet kanske ligger så dämpat i lådan att det tål mer än man tror. Det fungerar perfekt iaf!
 

yalazy

Aktiv medlem
Jag köpte nyligen bl a en blixt (Nikon) och ett objektiv (Tamron) från kamera-express. Båda var med europeiska papper. Dvs inte gråimport, och därmed gällande garanti inom EU.

I övrigt fungerade det hur bra som helst att handla där, med lite hjälp av översättningsprogram. Man får betala i förskott till bankkonto, men så har det alltid också varit när jag handlat i Tyskland förr om åren. Det kändes förstås lite tryggare eftersom jag kan förstå och läsa tyska, men å andra sidan verkade holländarna vara bättre på engelska när man hade frågor.
 

Grape74

Medlem
Min syster bor i Holland och enligt hennes holländska sambo så har Kamera-express bra rykte i Holland. De har därför köpt en kamera genom Kamera-express till mig. Jag vet inte hur bra det fungerar att skicka till Sverige, men antar att de klarar det bra också.

Jag beställde min kamera i onsdags kl. 16.30. Den kom till dem lite efter lunchtid på torsdagen.
Om man jämför med de svenska motsvarande teknikkedjorna, så tror jag knappt man hade fått svar på ett mail så snabbt. Dessutom ca 1500 kr lägre pris än i priskartellaffärerna i Sverige :)

Sen hade någon skrivit "att de varit nöjda med produkterna". Det får man ju förutsätta! Mycket märklig kommentar...
De tillverkar ju inte kamerorna på Kamera-express ... så om man är missnöjd med kameran så är det nog tillverkaren man bör hacka på...
 

mdahl

Medlem
Verkar som Posten fördröjt min leverans från Kamera-express.nl. Paketet skickades i onsdags förra veckan och har fortfarande inte kommit fram. Paketid:et gällde bara i Nederländerna så jag kan inte se vart mitt paket är. Har försökt att få ett nytt tracking-id från Kamera-Express men utan framgång. Känns inte helt bra.
 

Grape74

Medlem
Verkar som Posten fördröjt min leverans från Kamera-express.nl. Paketet skickades i onsdags förra veckan och har fortfarande inte kommit fram. Paketid:et gällde bara i Nederländerna så jag kan inte se vart mitt paket är. Har försökt att få ett nytt tracking-id från Kamera-Express men utan framgång. Känns inte helt bra.
Nä, jag kan tänka mig att när Posten tar över så kan vad som helst bli försenat :)
 

mdahl

Medlem
Hittade mitt paket till sist. Det har legat på Posten sedan i måndags men någon avi har jag inte fått!
 

Grape74

Medlem
Hittade mitt paket till sist. Det har legat på Posten sedan i måndags men någon avi har jag inte fått!
Om du fick kollinumret så är det ju bara att gå och hämta ut det. Posten är väl ofta snabba och levererar vad de lovar problemet numera är väl alla småbutiker mm som fått ansvaret för att lämna ut paketen och skicka avier är så slöa. Sorgligt är det
 

keckax

Aktiv medlem
Om du fick kollinumret så är det ju bara att gå och hämta ut det. Posten är väl ofta snabba och levererar vad de lovar problemet numera är väl alla småbutiker mm som fått ansvaret för att lämna ut paketen och skicka avier är så slöa. Sorgligt är det
Är det inte Posten som skickar avierna? Eller säljaren, om det är ett företag med stor försäljning med postgång.

/K
 

Grape74

Medlem
Är det inte Posten som skickar avierna? Eller säljaren, om det är ett företag med stor försäljning med postgång.

/K
Nä det är utlämningsställena som skickar ut dem. Men du behöver som sagt ingen avi för att hämta ut det så länge du har kollinummer och sen vill de väl se legitimation också såklart.
 

KriSjö

Aktiv medlem
Efter att ha läst hela tråden igen kvarstår frågan, ska man förvänta sig att det är gråimport eller ej?
 

Anders Svensson

Aktiv medlem
Jag köpte nyss ett 70-300 Nikkor VR etc etc. Detta var försett med Europagarantilappen från Nikon (som har sitt lager i just Holland), så i mitt fall var det inte gråimport.
 

KriSjö

Aktiv medlem
Nice, det är just Nikon jag vill köpa, däribland 70-300VR.

Ni som köpt hus, hur är det med svenska i menyerna?
 
ANNONS