Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameror i Egypten???

Produkter
(logga in för att koppla)

Itta

Medlem
Vet någon nånting om priser på kameror i Egypten. Sticker nämligen dit nu på måndag 3 nov.! Att fota pyramiderna och stränder med min gamla känns inge kul. Eller ska jag slå till på hemmaplan innan jag sticker?

Tacksam för alla svar...
 
Ska du till Egypten kan följande råd kanske vara till nytta, egen erfarenhet!

Du kommer säkert att träffa på någon som vill visa sin bror, syster.... bilder, eller praktisera sin engelska, du blir sedan visad till en affär där du blir bjuden på något att dricka. Sedan börjar dom visa sina konstverk som du inte behöver köpa men deras syster ska ju gifta sig i morgon och de vore ju bra om du kunde bidra med en liten gåva genom att köpa ett konstverk.

Hur du kommer undan detta?
Jo. du har en mindre summa pengar i bröstfickan som du visar och säger att du tyvärr inte har mer med dig. Genast byter dom till betydligt billigare grejor.

Vid pyramiden kommer en trevlig kamelförare fram och säger att han känner igen din kamera och berömmer dig,sedan erbjuder han sig att fotografera dig när du håller kamelen insvept i hans turban.

När du sedan ska få tillbaka kameran vill han ha betalt för att han fotograferat dig, om han inte får beltalt garanterar jag dig att han kommer att föra ett fruktansvärt liv.
 
hehe

låter som en klassiker. Tur att jag åker med min tjej och kameran (eller tjejen) tänker jag knappast släppa till någon annans kladdiga fingrar.
 
ANNONS