Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 3 till 4 pc & mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Schulz

Aktiv medlem
Jag jobbar idag med Lightroom 3 och har idag kommit över en mac och tänkte lägga in Lightroom 4 och är ju då lite nyfiken på vad man göra med databasen.
Kan man exportera mellan pc och mac?
 
Ja, det ska inte vara något problem. Bara flytta katalogen (och previews, om du vill slippa bygga nya).
 
Om du tänkt behålla både PC och Mac men köra med olika versioner av LR 3/4 så går det inte.
 
Jag skulle börja med att uppgradera min befintliga PC-installation från version 3 till 4.

Sedan skulle jag installera version 4 på Macen.

Därefter bör det gå bra att använda båda parallellt - säkraste sättet att flytta mellan datorerna är sannolikt att använda programmets inbyggda funktion "export as catalog" och sedan "import from another catalog". Jag har jobbar inte själv med Mac men utgår ifrån att det funkar mellan de olika operativsystemen.
 
ANNONS