maxzomborszki
Aktiv medlem
Jag förstår inte vitsen med att "hänga ut" individuella bilder/fotografer i ett forum?husander skrev:
Det är typ sånna här bilder [admin: raderat url] som känns som lite.. jag vet inte vad jag skall säga. Men det känns som dom passar bättre i Slitz än på Fs. Samtidigt är det tydligen okej att kommentera hennes bröst, men inte säga att det kanske ser osamkligt ut. Sven Prim srev tex. "TUTTAR!!!!!! shit jag vart tvungen att kolla på den här bilden 23 gånger! helt sjukt givande bild!" men det är tydligen okej.
Om du anser att en bild är stötande, eller en kommentar är olämplig, varför anmäler du då inte detta till redaktionen så de kan kolla upp och eventuellt vidta åtgärd?
Själv vistas jag inte i någon större utsträckning i "bildareorna" av fotosidan, de bilder jag tittar på är nästintill uteslutande länkade från något av forumen, men jag brukar anmäla olämpliga inlägg när jag ser dem i ett forum och vet att redaktionen/forumvärdarna kollar igenom anmälningarna. Du och alla andra flitiga bildbesökare får väl göra detsamma när det gäller bilder, eller?
Jag ser inte att denna diskussion kommer leda fram till någon stor förändring. Det kommer fortfarande finnas människor som tycker om att fotografera och titta på fotografier av motiv som du anser är förkastliga, osmakliga eller vad det nu är. Så länge det inte är uttryckligen förbjudet att lägga upp dessa bilder på fotosidan kommer de att finnas här. Ligger de i gråzonen, anmäl så får redaktionen ta ställning! Att ge kommentarer som ger upphov till inflammerad stämning innebär bara att respektive läger gräver ned sig djupare i skyttevärnen.
Att försöka få till en attitydförändring är svårt, för att inte säga omöjligt, om man ger sig på resultatet av attityden snarare än upphovet till den.