Annons

Vad har ni gjort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Angående WFS-mailet: ni behöver visa det som HTML och inte som oformaterad text för att direktlänkar ska synas, åtminstone är det så hos mig.
 
Min bil har fått spatt och spader (låter högt och genomskärande när man svänger vänster =) så om du har plats i bilen Hans, så hänger jag gärna på.

Anmälningslista:

1. Hans Svensson
2. Therese Nilsson
3. Elis Wessmark
4. Tommy Jansson

Vill bara passa på att nämna att Perry Data i Arvika har rea på 256MB CompactFlash minnen, 249kr så om nån är intresserad så kan jag köpa med mig.
Men det kanske är för litet för de flesta?
 
Senast ändrad:
skutberget, där har jag ju faktiskt vart någon gång... men hur kommer man dit? Är det så att det går bussar från centrum? eller blir det låångt att gå då?
bil vart det dåligt med :(
 
trashmasta skrev:
skutberget, där har jag ju faktiskt vart någon gång... men hur kommer man dit? Är det så att det går bussar från centrum? eller blir det låångt att gå då?
bil vart det dåligt med :(
Aj, bussar går gott om det sommartid men Karlstadbuss verkar tycka sommaren är slut nu ser det ut som..

Jag brukar annars cykla mellan stan och Skutberget (och Grums-Skutberget med för den delen,) Det är snabbt gjort..

Fast kanske någon mer kommer med från Karlstadshållet som kan hämta upp dig?

I värsta fall går buss 200 och 201 mot Säffle och Slottsbron förbi vid E18 och därifrån är det ca 1km att gå, men de bussarna är det inte tajt mellan..

Ska återkomma med vägbeskrivning till alla i kväll. Lina, synd att du inte hinner med wfs-träffen. Fast du är ju välkommen andra tider om jag och Pontus duger som enda fotografer då..
 
Kollade på www.kollplatsen.com och tyvärr verkar det som om buss 18 slutat gå för sommaren. Annars gick den från Stora Torget till Skutbergets camping och Bomstadvägen på en kvart. Om du går in på min profilsida och tar kontakt med mig via mailfunktionen där så kanske vi kan bestämma ett sätt som jag kan hämta upp dig på? Om du vågar åka med mig? Jag åker från Arvika men det är ju ingen större omväg om jag kan hämta dig någonstans i centrum.
 
trashmasta skrev:
skutberget, där har jag ju faktiskt vart någon gång... men hur kommer man dit? Är det så att det går bussar från centrum? eller blir det låångt att gå då?
bil vart det dåligt med :(

Om du kommer till nåt känt ställe (ha ha!) i Karlstad (Stationen, Sjukhuset, Maccedonkas på Våxnäs typ!) så kan jag hämta upp dig där så kan du guida ut oss till Skutberget, för jag hittar förmodligen inte själv...som vanligt.
=)
 
Maccedonkas? Haha! :D

Det ska jag börja använda... och vad kallar du konkurrenten på andra sidan Våxnäsrondellen? Bonky Kong?
 
murdoc skrev:
Min bil har fått spatt och spader (låter högt och genomskärande när man svänger vänster =) så om du har plats i bilen Hans, så hänger jag gärna på.

Vill bara passa på att nämna att Perry Data i Arvika har rea på 256MB CompactFlash minnen, 249kr så om nån är intresserad så kan jag köpa med mig.
Men det kanske är för litet för de flesta?

Jag hör av mig till dig Tommy - tittar in i bokhandeln så kan vi bestämma en tid och plats för upphämtning av dig och en kasse med CF-kort. Fast 256 MB bränner man väl av på en kvart?

Jag har inget behov av 256 MB utan är snarare ute efter ett 1GB-kort. Kan du få med dig det för samma pris så... :)
 
Svar skickat! Och Therese - nu har jag snott din guide... hehe... Fast jag tror att du fixar det. Jag hittade dit förra gången och det är superlätt bara man kommer av E18 på rätt ställe. Vill du kan du ju ställa bilen på Bomstadvägen tills vi kommer förbi runt 14.15-tiden så kan du haka på en som varit i Lottas sommarstuga förr! :)
 
WFS) (Picture skrev:
Svar skickat! Och Therese - nu har jag snott din guide... hehe... Fast jag tror att du fixar det. Jag hittade dit förra gången och det är superlätt bara man kommer av E18 på rätt ställe. Vill du kan du ju ställa bilen på Bomstadvägen tills vi kommer förbi runt 14.15-tiden så kan du haka på en som varit i Lottas sommarstuga förr! :)

Öhö...tack för den! ;)
Vaddå Bomstadvägen!? Vilken E18?? Vart är jag på väg? Igenom, förbi...hrmm...jag vet faktiskt inte vilket håll Skutberget ligger. *rodnar* Jag brukar aldrig vara i Karlstad.
 
Tes skrev:
Öhö...tack för den! ;)
Vaddå Bomstadvägen!? Vilken E18?? Vart är jag på väg? Igenom, förbi...hrmm...jag vet faktiskt inte vilket håll Skutberget ligger. *rodnar* Jag brukar aldrig vara i Karlstad.

Du kan ju annars haka på, på ett enklare ställe vi passerar efter vägen. Det borde finnas ett par lätta att hitta till.
 
Om du kör från Torsby så står det skyltat med campingsymbol har jag för mig en bit efter att vägen från Torsby och Arvika går ihop nordväst om Karlstad (efter vågplatsen som polisen har för att väga lastbilar om du har tänkt på det då du kört till Maccedonkas på Våxnäs). Sväng ner där så kommer du mot Skutberget. Innan du kommit fram till campingen går det in en lång och rätt så rak väg mot höger. Det är Bomstadvägen. Stanna där.

Fortfarande oklart? Ring mig så ordnar vi något annat. Har du mitt telefonnummer?
 
Senast ändrad:
Kanske kan komma...

Hej,
Kanske kanske kan även jag komma... Kan nog inte veta detta förrän söndag morgon. Hoppas det är ok i så fall med en sen anmälan. Kanske Arvikafolket har plats med en gubbe till i bilen? Kortare för mig till Arvika än till Skutberget och så slipper jag ju i så fall bekymra mig om problemet att hitta... Och du Hans.. nåt har sk-tit sig med din kartlänk...
//Anders
 
Eniro var inte på humör idag... fick en karta över Sverige trots att jag kopierade länken till Skutberget. Lite för översiktligt kanske? Lotta kommer med mer information senare. Var lugna. Det är inte svårt att hitta! :)
 
Re: Kanske kan komma...

WFS) (Graylingman skrev:
Kanske Arvikafolket har plats med en gubbe till i bilen? Kortare för mig till Arvika än till Skutberget och så slipper jag ju i så fall bekymra mig om problemet att hitta...

Japp, visst finns det plats (den sista). Jag kollar var och när jag ska hämta Tommy, så hör jag av mig till dig sen Anders om mötesplats i Arvika.
 
ANNONS