** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har ni gjort?

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
Det har varit lite trögt på fototräff-fronten ett tag men det blir väl så när det är semestrar och annat som drar.
Vad har ni haft för er under sommaren? Några roliga fotoprojekt / -resor / -idéer?

Själv så har jag flyttat och det har tagit en hel del tid. Har dessutom haft inspirationsproblem så det har knappt blivit några bilder alls.
Alla motiv är tråkiga eller så är ljuset fel eller fel väder...alltid nåt som har varit problematiskt.
Har man inspiration så funkar det oavsett tid på dygnet, väder, motiv m.m.

/Tommy
 
Inspirationsproblem har även jag haft...normalt brukar det aldrig vara några problem på sommaren men nu har det varit riktigt jobbigt.

Annars har jag inte gjort så mycket, rest fram och tillbaks mellan Värmland och Uddevalla, tapetserat och målat och faktiskt besökt en och annan kompis för en gångs skull. Tagit det lugnt och inte haft några krav.
 
Men du, det finns nog inte fel väder för bild så länge det inte är en risk för utrustningen. Fast visst håller jag med om att vissa väder kan få en oinspirerad..

Största anledningen till oaktivitet här för min del grundar sig nog i en sitation som uppstått, där jag varit tvungen att omvärdera min tid och en massa annat med.
Fast sen har jag haft massa skoj i sommar också:)
Ett utlandsjobb, soliga dagar på stranden, semesterdagar då och då. Oftast i stugan men även med en tur till Mumindalen i Finland (överreklamerat ställe förresten men Pontus 5 år var helnöjd.)

En utställning med Bella Pictura på Öland och en hel del bildproduktion har jag också hunnit med och just blivit med Mamiya igen också. Ny utrustning är bra för inspirationen ibland:)

Skulle förresten vara skitkul att få igång aktivitet wfs igen också men tyvärr är mitt tänk för aktiviteter på lågvarv just nu.
Skulle ju kunna bjuda er till stugan en sväng innan sommaren är slut förstås med hopp om bättre väder den gången om det låter intressant.
Eller så kanske vi skulle sikta på stadsfotografering eller något i Karlstad kanske? Många gånger verkar problemet ju vara att ta sig till och från också men Karlstad finns väl oftast bra kommunikationer till?
 
lottae skrev:
Skulle ju kunna bjuda er till stugan en sväng innan sommaren är slut förstås med hopp om bättre väder den gången om det låter intressant.

JAAA!!! Stugan!!! :)

Det finns inget dåligt väder, det var hur trevligt som helst sist vi var där och jag röstar på din stuga som baslokal för vår verksamhet (skojar bara, men det var väldigt trevligt där sist, trots regnet).
 
Stugan och foto runt Skutberget nästa helg kanske? Alltså sista i Augusti.

(Hans, kan du ringa mig vid tillfälle? Bråkar med tiden och hinner inte med mailen..)
 
lottae skrev:
Stugan och foto runt Skutberget nästa helg kanske? Alltså sista i Augusti.

(Hans, kan du ringa mig vid tillfälle? Bråkar med tiden och hinner inte med mailen..)

Då är även jag i Värmland och kan hänga på tror jag!
Ska konsultera min tålmodige sambo bara som redan har släppt iväg mig på både det ena och det andra senaste tiden!
 
Tes skrev:

Ska konsultera min tålmodige sambo bara som redan har släppt iväg mig på både det ena och det andra senaste tiden!
Ibland är det skönt att slippa såna konsulteringar;)
Fast han är ju välkommen han med väl om det skulle locka?

För min del är lördag eller söndag vilket som den helgen.
 
lottae skrev:
Ibland är det skönt att slippa såna konsulteringar;)
Fast han är ju välkommen han med väl om det skulle locka?

För min del är lördag eller söndag vilket som den helgen.

mja...konsultera var kanske att ta i (jag har förresten kollat nu! =) ), men å andra sidan så frågar jag honom bara 2-3 ggr per år, och jag väntar fortfarande på den dag han ska säga att det inte går! ;)

Hursomhelst...kan båda dagarna. Vad finns det för roliga miljöer ute vid din stuga? Känner inte till området alls, så en vägbeskrivning vore trevligt.

Har också bilen med mig så jag kan ta passagerare om nån vill åka med.
 
I denna tråden finns lite beskrivning om vad som finns och så har Hans två bilder på fotosidan från tillfället, "Grönstarr" och "Det regnade"

Vid närmare eftertanke nu skulle jag vilja föreslå söndagen mitt på dagen typ..

Jag ska återkomma med bättre vägbeskrivning än vad som finns i den tråden senare. Måste rusa och få tag i en VF först på vägen till ett möte bara. Hörde att det fanns något jag inte vill missa i den idag (lagom ego och säkert Lina med;))
 
Senast ändrad:
Söndagen den 28:e är kalasbra för mig men jag kan inte dyka upp förrän vid 14.00 ungefär. Det kanske funkar? Jättekul om träffen blir av.

Lotta, jag ringer dig i början på nästa vecka!

Therese - köp Canons 100/2,8 till dess så får jag prova den. :)
 
WFS) (Picture skrev:
Söndagen den 28:e är kalasbra för mig men jag kan inte dyka upp förrän vid 14.00 ungefär. Det kanske funkar? Jättekul om träffen blir av.

Lotta, jag ringer dig i början på nästa vecka!

...Therese - köp Canons 100/2,8 till dess så får jag prova den. :)

*host host, satte visst i halsen* Men är'ru go' lr!? ;)
Canons optik har ju en leveranstid på säkert en månad juh! Iallafall de mer ljusstarka modellerna.
Och nu har jag bråkat med skattemyndigheterna i år så jag får snällt vänta på pengar tills i september nån gång.

Köp ett DU istället som jag får prova!! ;)

För övrigt...28:e passar mig med!
 
Hehe... jag visste det där med september men kunde inte låta bli att slänga iväg den där kommentaren. Men det suger verkligen att jag inte har råd med ett köp i år. Men så är det när man investerar i en värmepump med tillhörande 135 meter borrhål för drygt 100 lakan. Buhä!!! Trevlig helg på er alla!
 
Tjo!

Jag börjar jobba klockan 15.00 den dagen, men beroende på vilken tid vi säger så kanske jag kan komma ut en sväng innan! Det är ju inte så långt att åka i alla fall!

Jag avvaktar tills ni bokat in en tid!

Ha det fint!
 
Söndag låter ju som en fin idé :)

En hel del fotat under sommaren faktiskt. Blev tidigt under sommaren ett tamron 90 macro som jag testat så mycket jag kan! Har insett vad bra fotointresset funkar ihop med mitt fiskeintresse så det har blivit vääääldigt mycket sånna kort (pga ca 70-75 fiske turer sedan årsskiftet) så en tur ut till skutberget skulle vara en skön omväxling.
 
Dagen och tiden är spikad!

Har just pratat med Lotta på telefon och alla som vill är välkomna ut till hennes sommarstuga på Skutberget nu på söndag den 28 augusti klockan 14.00. Lotta bjuder på kaffe. För den som vill finns det möjlighet att grilla de korvar som ännu inte blivit grillade i sommar och som annars riskerar att bli liggande i era kylar och frysar.

Vi är ju ett par som har varit i stugan tidigare och det finns bara gott att säga om den och om omgivningarna.

Lotta återkommer om någon dag med närmare vägbeskrivning och mobilnummer ifall ni trots allt inte hittar ända fram. Hursomhelst är det inte krångligt att köra.

Förhoppningsvis hinner jag knåpa ihop ett gruppmail till alla under morgondagen. Håll utkik i mailen!

Anmälningslista:

1. Hans Svensson
2.
 
Senast ändrad:
ANNONS