Annons

Vad har ni gjort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Therese - kolla här:

Översiktsbild från jävligt hög höjd

Vägen som kommer uppifrån höger hörne är den som du kommer på när du åkt under E18 mot campingen. Den övre vägen som går horisontellt över bilden är Bomstadvägen. Stanna i början på den. Lottas stuga ligger jättelångt ut till vänster på bilden, uppe i skogen (t o m utanför bildkanten). Hjälper detta dig?
 
Anders - jag har skickat dig mitt telefonnummer hem och till mobilen. Ring mig på söndag när du vet om du kan komma loss eller inte så bestämmer vi tid och plats i Arvika.
 
WFS) (Picture skrev:
Therese - kolla här:

Översiktsbild från jävligt hög höjd

Vägen som kommer uppifrån höger hörne är den som du kommer på när du åkt under E18 mot campingen. Den övre vägen som går horisontellt över bilden är Bomstadvägen. Stanna i början på den. Lottas stuga ligger jättelångt ut till vänster på bilden, uppe i skogen (t o m utanför bildkanten). Hjälper detta dig?

*asg*...du vet...jag har en Nissan...inte en helikopter! ;)
Men lugn bara! Jag ska sätta sambon på att översätta den åt mig när jag kommer upp så kanske jag hinner åka och träna på vägen under lördagen!
=) (jag är omöjlig, jag vet!)

Jag har ditt nummer i mobilen tror jag, iallafall det hem till dig.
 
Ska bli kul med wfsträff igen:)
Pontus är med så jag hoppas ingen är allergisk mot barn;)
Han har ny (nåväl, begagnad var sanningen) digitalkamera och ser fram mot att få skryta med sina bilder på er i tråden efteråt.

Vägbeskrivning:
Alltså, från E18 tar man av vid Skutbergsmotet (efter Bergvik från Karlstadshållet sett, samma avfart som mot Kongsvinger men ta mot skutberget till höger i stället där nere i stället för mot Kongsvinger.)

Kör alltså mot skutberget men inte ända fram till campingen utan ta av på Bomstadvägen (första till höger innan campingen)
Några hundra meter fram på den finns en stor ful gul skylt med blå text om Bomstadsbadet samt en väg in mot Caravan club och campingen på Skutberget. Där finns också en lada som numer är verkstad. Precis mitt emot ladan, skylten och vägen mot campingen går en barrig körbar stig in i skogen till höger. Den korsar elljuspåret och ca 100m rakt fram ligger stugan.
En röd med vita knutar på bergstomt (fortfarande i behov av ommålning..)
Min morfar var träskulptör så på bergen finns en del trädprylar. Såna har inga grannar och förresten finns inte många stugor att förväxla med eftersom det är den första ni kommer till iaf;)

Låter lätt som en plätt att hitta va?

Skulle det köra sig kan ni ringa på min mobil. 070-975 40 52
 
Upplysning för ev. allergiker förresten..

WFS) (Picture skrev:
Jag har kollat - vädret ska bli fint på söndag! :)
Toppen! Jag ser det som ett löfte från dig och skäller om det förändras;)

Glömde ju nämna en grej till ang. allergi om någon är det mot annat än barn alltså..
Inga djur finns där denna helgen men det har bott katter i stugan andra perioder i sommar och även kaniner har fått komma in någon gång. Djurhår kan alltså finnas men vi kan ju försöka hålla oss utomhus eftersom vädret blir bra. Iaf om någon har känningar mot pälsdjur..
(Själv har jag förresten sprutor i kameraväskans ytterfack ifall jag blir getingstucken, så nu vet ni det med;))
 
Glöm förra vägbeskrivningen!

Det är tyvärr inte första gången jag har problem med höger och vänster. En resegrupp fick utstå en hemsk guidning en gång i tiden (de skrattade sådär taskigt åt mig och lärde sig se åt det hållet jag inte sade) och jag lovade mig själv att bättra mig då. Fast sedan slutade jag reseleda istället;)
Nu var det bara ett fel iaf.
Fetar rättningen i texten. (Det var för sent att redigera förra men kör INTE efter den alltså.)


Denna gäller
Alltså, från E18 tar man av vid Skutbergsmotet (efter Bergvik från Karlstadshållet sett, samma avfart som mot Kongsvinger men ta mot skutberget till vänster i stället där nere i stället för mot Kongsvinger.)

Kör alltså mot skutberget men inte ända fram till campingen utan ta av på Bomstadvägen (första till höger innan campingen)
Några hundra meter fram på den finns en stor ful gul skylt med blå text om Bomstadsbadet samt en väg in mot Caravan club och campingen på Skutberget. Där finns också en lada som numer är verkstad. Precis mitt emot ladan, skylten och vägen mot campingen går en barrig körbar stig in i skogen till höger. Den korsar elljuspåret och ca 100m rakt fram ligger stugan.
En röd med vita knutar på bergstomt (fortfarande i behov av ommålning..)
Min morfar var träskulptör så på bergen finns en del trädprylar. Såna har inga grannar och förresten finns inte många stugor att förväxla med eftersom det är den första ni kommer till iaf;)

Låter lätt som en plätt att hitta va?

Skulle det köra sig kan ni ringa på min mobil. 070-975 40 52
 
Förresten, jag har höststädat lite..
Började slänga ut någon optik på tradera men har en del mörkrumsgrejer och så som är jobbigare att skicka. Är det någon som är intresserad av typ skölj, skålar, timer etc?
Hojta i så fall så kan jag vänta med att slänga upp sånt på andra annonsplatser..
 
Re: Glöm förra vägbeskrivningen!

lottae skrev:
Det är tyvärr inte första gången jag har problem med höger och vänster.

Det är vetenskapligt (vart vet jag inte men nånstans var det) utrett att kvinnor har problem med höger och vänster.
Märker det ganska ofta då jag jobbar i butik och ska förklara vart saker och ting ligger.
"Titta åt höger så ser du hyllan med deckare"
Och till 75% så tittar kvinnor åt vänster.
Med män är det inga problem eftersom de överhuvudtaget aldrig frågar efter vägen :D

Ska bli kul med en fototräff och att se den omtalade stugan.

/Tommy
 
Re: Re: Glöm förra vägbeskrivningen!

murdoc skrev:
Det är vetenskapligt (vart vet jag inte men nånstans var det) utrett att kvinnor har problem med höger och vänster.
Hehe, jag tror egentligen inte du vill ha en genusbaserad debatt med mig, fast en undersökning räcker inte långt (det finns lika många som visar motsatsen i hur vi använder hjärnor och så typ..)

Fast egentligen borde jag ju vara glad för att höra att jag inte är ensam;)


Hoppas vägbeskrivningen var enklare denna gången än förra förresten. Hans som ger sken av att hitta hur lätt som helst behövde guidning per telefon då vad han än säger nu..
 
Hehe... jo, om man får beskrivet att det finns en stor ful skylt med blå text på och det i verkligheten finns två så åker man ju in vid den första. Så där åkte jag in till höger. Eller var det vänster? Förresten, ditt resonemang kan inte stämma Tommy - jag är man och jag ringde Lotta och frågade efter vägen! Eller bevisar det att jag egentligen är kvinna? *Förvirrad* :D
 
Re: Re: Re: Glöm förra vägbeskrivningen!

lottae skrev:
Hehe, jag tror egentligen inte du vill ha en genusbaserad debatt med mig, fast en undersökning räcker inte långt (det finns lika många som visar motsatsen i hur vi använder hjärnor och så typ..)

Fast egentligen borde jag ju vara glad för att höra att jag inte är ensam;)


Hoppas vägbeskrivningen var enklare denna gången än förra förresten. Hans som ger sken av att hitta hur lätt som helst behövde guidning per telefon då vad han än säger nu..

Samma problem med mig också. Har skitsvårt för det där.
Fast jag fick höra att orsaken var att de som "föds" som vänsterhänta och tvingades bli högerhänta när de var små (typ sånt man gjorde förr!) får de här problemen...hjärnan hänger liksom inte med! Sen om det är vetenskapligt eller inte vet jag inte...för mig är det skitsamma...
jag är dubbelhänt och kan inte skilja på vare sig höger eller vänster - allt går bara rakt fram! =)
 
Re: Re: Re: Re: Glöm förra vägbeskrivningen!

Tes skrev:
........
jag är dubbelhänt och kan inte skilja på vare sig höger eller vänster - allt går bara rakt fram! =)
Haha, jag me;)
Kanske snarare det är förklaringen..

Fast sen läste jag nyligen en rätt intressant bok av Steven Pinker (professor vid Harvard) som tyder på att Tommy ändå skulle kunna ha rätt.. Fast som sagt, det finns annat att läsa med;)



Osså måste jag bara få tjoa och studsa lite här med:) Idag fick jag ett riktigt härligt erbjudande, det klart bästa i sammanhanget jag fått någonsin tror jag. På lördag vet jag mer och på söndag lär ni kanske se en skitlycklig Lotta:)
önskar ni mig Lycka till?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Glöm förra vägbeskrivningen!

lottae skrev:
Haha, jag me;)
Kanske snarare det är förklaringen..

Fast sen läste jag nyligen en rätt intressant bok av Steven Pinker (professor vid Harvard) som tyder på att Tommy ändå skulle kunna ha rätt.. Fast som sagt, det finns annat att läsa med;)

Då läser vi nåt annat! ;)

Osså måste jag bara få tjoa och studsa lite här med:) Idag fick jag ett riktigt härligt erbjudande, det klart bästa i sammanhanget jag fått någonsin tror jag. På lördag vet jag mer och på söndag lär ni kanske se en skitlycklig Lotta:)
önskar ni mig Lycka till?

Såklart! Lycka till!! Hoppas vi får veta vad det är så småningom.
 
Jag kommer på söndag

kommer två stycken från öster skall försöka att tyda vägbeskrivning/en/arna

Bengt Eliasson
 
Re: Re: Re: Re: Re: Glöm förra vägbeskrivningen!

lottae skrev:
... önskar ni mig Lycka till?

Ja, självklart Lotta! Lycka till! Och jag håller tummarna med...

Spännade se hur vägbeskrivningen fungerar för er nu. Förra gången körde alla fel på samma sätt. Men de var ju män. Så nu går det nog bättre. Tes är en baddare hitta i skogen, det vet jag ju.

Hälsningar

Bengt

som inte fått ordning på sina bilder vare sig från Skutberget, finngårdar eller Ivana än... (borde nog gå över till heldigitaliserad process... ja, och så lite ledighet också förstås)
 
Tack vad gulliga ni är:)

Och välkommen Bengt också!
Andra Bengt, jag är hemsk på att besvara mail. Hans och alla mina vänner har också märkt att jag är eländig med mailsvar och särskilt med sånt som är trevligt och kul. Finns inga ursäkter, men jag tackar för länken nu och intresserar mig i ämnet. Kanske inte sympatiserar med mängden, men det är en annan sak.. Har läst lite där.
Kommer du inte på Söndag?
 
ANNONS