Getinghonung

Fotografering hellre än bra

Getinghonung 331/”Kom snart igen”

Jag besökte Kalmar igår. Och som vanligt var kameran med. Fotade den här gatuskylten, igen.

 

Skylten är småmysig ”Kom snart igen”. När jag stod där och fotograferade kom en av ägarna ut som har en restaurang på gatan. Han matade en fiskmås. När han såg mig frågade han om jag visste varför gatan hette så. Det visste jag naturligtvis inte.


Jo, det var så att fruarna till fiskarna samlades här när deras män skulle ut och fiska. Fruarna önskan var att kom snart igen. Kanske inte att alla fruarna önskade så, men vi får hoppas att de flesta gjorde det.

 

Han sa att hans företag hade namnet ”Steakhouse Kom snart igen AB”. De har god mat, kan rekommenderas om ni besöker Kalmar.

Publicerad 2018-07-02 11:29 | Läst 685 ggr 0 Kommentera

Getinghonung 330/En hyllning till den vackra svampen

Naturen är full av svampar just nu. Roliga att fotografera tycker jag. Vackrast är rödvita flugsvampen. Men jag börjar med en fingersvamp. Ståtlig den också på sitt sätt.

Publicerad 2017-09-14 08:47 | Läst 1435 ggr 2 Kommentera

Getinghonung 328/Långa Soffan Sveriges längsta fotoutställning

Lördag den 9 september anordnar Oskarshamns Fotoklubb en 72 meter lång fotoutställning på Långa Soffan i Oskarshamn. Ca 70 bilder komma att finnas på plats på Långa Soffan. Det görs i samband med att Långa Soffan firar 150 år.

Publicerad 2017-08-22 10:22 | Läst 1372 ggr 0 Kommentera

Getinghonung 327/Gult Guld

Helgens skörd. Nu blir det lördagsmacka med smörstekta kantareller.

Publicerad 2017-08-19 17:41 | Läst 1448 ggr 1 Kommentera

Getinghonung 326/Traktorrace

Varje "byhåla" har sitt evenemang. Råkade åka förbi Fliseryd i helgen. Där var det traktorrace. Efter vad jag förstod var även kommunalrådet med och tävlade.

Publicerad 2017-08-19 08:02 | Läst 1608 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 97 98 99 ... 146 Nästa