Getinghonung

Fotografering hellre än bra

Getinghonung 556/En bra dag

En solig och vindstilla dag, sju  grader varmt. Många människor var ute och njöt.

Det gjorde nog fåglarna också, många låg i det stilla vattnet och njöt. Tror det är en vigg

och brunand inte alltid lätt med artbestämningen.

Såg dessutom två uttrar. Första gången jag sett utter i naturen.

Stötte också på en vinterbaderska.

Såg två fågelskådare också, de var lätta att artbestämma eftersom de var  utrustade med var sin tubkikare.

Publicerad 2024-01-27 19:55 | Läst 535 ggr 1 Kommentera

Getnghonung 555/Ensamma träd

Det är något visst med ensamma träd. De är lite sorgesamma men starka där de står.

Publicerad 2024-01-23 07:41 | Läst 520 ggr 1 Kommentera

Getinghonung 554/Gammal är man när minnena är fler än drömmarna

Igår var jag och lyssnade och såg på bilder av Boppe Perhamn. Hans budskap var att han vill ge en bildupplevelse. Han visade många inspirerande bilder. Föreläsningen gjordes i Missionskyrkans regi. Så det sista var att läsa en bön. Bönen var samma som jag fick läsa i småskolan för att avsluta skoldagen. Kände att cirkeln är sluten och sen for tanken genom huvudet, hur gamml är jag egentligen. Boppe förde också fram budskapet "Gammal är man när minnena är fler än drömmarna".  Än har jag drömmar.

Publicerad 2024-01-19 07:49 | Läst 492 ggr 0 Kommentera

Getinghonung 553/Bokvinst

Skickade in fågelbilder till naturjournalen och vann en bok. Bra att få en bok att läsa i väntan på våren. 

Så såg det ut i tidningen.

Tackar Joakim.

Publicerad 2024-01-18 09:06 | Läst 571 ggr 1 Kommentera

Getinghonung 552/Minus 10 grader

Efter dagar med plusgrader har isformationerna mjuknat i formerna. Idag var det minus 10 grader och isformationerna har blivit tunt pudrade med snö.

En vy från Oknö, Mönsterås.

Publicerad 2024-01-16 18:10 | Läst 271 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 11 12 13 ... 146 Nästa