Naturen i mitt liv
Grodor
Nu är det ju grodornas tid, dom lever ett liv som jag inte vet så mycket om
Igår var jag vid Valstasjön utanför Hallstahammar, satt i solen vid vattenkanten och tittade och tittade på deras beteende.
Ja dom är annorlunda, lite slemmiga och ändå kamratliga mot varandra.
Hörde av en man som var där att nästa vecka lägger honorna rommen, och sen blir det yngel o grodorna flyttar upp i skogen..
Här är några av gårdagens bilder
Publicerad 2026-04-22 10:54 |
Läst 283 ggr







haha.. ja verkligen, tur dom håller sig till varandra :-)
Tack Carina :-) roliga djur
Tack :-) Har fått tips från vänner, annars hade jag nog inte åkt till den här sjön.
Hälsningar Lena
Jaha,, så detta är paddor, ja dom kanske är lite större än grodor, vet faktiskt inte skillnaden.. Men det är kul att se dom.. / Helen
haha.. ja man vet aldrig :-)