JAG ÄR EN UTLÄNNING, FAST EN BRA KATEGORI, LJUS VÄLUTBILDAD UTAN ORO FÖR UTVISNING, kanske
stor glädje fyllde mig i morse över att
Stadion och flera stora sportarenor i landet var fyllda av människor kl 1 i natt för en fotbollsmatch
människor hittar det finaste vi har, gemenskapen
i ett VI
-
jag kastas mellan glädjen av ljuden från Stadion
och
nyheternas verklighet
en vana att höra, läsa nyheter från olika delar av världen varje dag
som mina föräldrar alltid gjorde
-
ett arkivtryck
JAG SER E N GAMMAL BILD FRåN tanto
såg och tog den första med snarorna en förmiddag med hunden, A-lagarna brukade hålla hus här vid bänken, dom var ett vi, deras eviga röstvolym var helt tyst, ingen var där
den andra på ett möglstinkande loppis i Göteborg, klänningar
jag kände att dom passar ihop
-
sen hör jag om politikerskandaler - brända böcker och existentiell andlighet, stiftelser och nätverk
högsta domstolen i usa ger regeringen rätt i imigrationsfrågan
som här, nu kan utbildade, etablerade familjer och människar, vars utbildning behövs i våra samhällen
inom vård, omsorg, kort sagt i de flesta samhällsfunktioner,
utvisas
varför inte alla dom som bor gratis i våra fängelser
jag som till åren kommen, säger som ....
https://youtu.be/zj40gnE5rPQ?si=TyMH5PnLRLnQcUp4
klimatförnekarna, nu ser dom väl i alla fall hur det är med himlens förmörkade lock över stora delar av världen
var är VIet
snart är det pga torka, krig och översvämningar slut med maten
jag har i alla fall fläktar
skåpen fyllda med bönor, ris tomater mm mm
jag känner mig nästan på gränsen
det skall bli svalare efter söndag, här, men resten av världen då
alla klimatflyktingar, djuren, växterna
haven stiger över länder med låga kuster, Skåne tyckte jag jag såg häromdagen
var är VIet
nej, fy fan
mod
det blir säkert bättre
bara inflation och ränta går ned
-
/inger




