en dagbok med inriktning på småprat

JAG ÄR EN UTLÄNNING, FAST EN BRA KATEGORI, LJUS VÄLUTBILDAD UTAN ORO FÖR UTVISNING, kanske

stor glädje fyllde   mig i morse över att

Stadion och flera stora sportarenor i landet var fyllda av människor kl 1 i natt för en fotbollsmatch

människor hittar det finaste vi har, gemenskapen

i ett VI

-

jag kastas mellan glädjen av ljuden från Stadion

och

nyheternas verklighet

en vana att höra, läsa nyheter från olika delar av världen varje dag

som mina föräldrar alltid gjorde

-

ett arkivtryck

JAG SER  E N GAMMAL BILD FRåN tanto

såg och tog den första med snarorna en förmiddag med hunden, A-lagarna brukade hålla hus här vid bänken, dom var ett vi, deras eviga  röstvolym var helt tyst, ingen var där

den andra på ett  möglstinkande loppis i Göteborg, klänningar

jag kände att dom passar ihop

-

sen hör  jag om politikerskandaler - brända böcker och existentiell andlighet, stiftelser och nätverk

högsta domstolen i  usa ger regeringen  rätt i imigrationsfrågan

som här, nu kan utbildade, etablerade familjer och människar, vars utbildning behövs i våra samhällen

inom vård, omsorg, kort sagt i de flesta samhällsfunktioner,

utvisas

varför inte alla dom som bor gratis i våra fängelser

jag som till åren kommen, säger som ....

https://youtu.be/zj40gnE5rPQ?si=TyMH5PnLRLnQcUp4

klimatförnekarna, nu ser dom väl i alla fall hur det är med himlens förmörkade  lock över stora delar av världen

var är VIet

snart är det pga torka, krig och översvämningar slut med maten

jag har i alla fall fläktar

skåpen fyllda med bönor, ris tomater mm mm

jag känner mig nästan på gränsen

det skall bli svalare efter söndag, här,  men resten av världen då

alla klimatflyktingar, djuren, växterna

haven stiger över länder med låga kuster, Skåne tyckte jag jag såg häromdagen 

var är VIet

nej, fy fan

mod

det blir säkert bättre

bara inflation och ränta går ned

-

/inger

Publicerad 2026-06-26 17:44 | Läst 51 ggr