Tommys hörn av bloggosfären

Bilden i främsta rummet!

Att börja om...underifrån!

Det blev det ett riktigt rejält uppehåll den här gången. Jag har knappt rört kameran de senaste veckorna. Har inte haft lust, helt enkelt, och fullt upp med annat. Men igår kväll kände jag att jag längtade efter att fotografera igen. Jag bestämde mig för att gå ut till min gamla favoritplats i trädgården för att leta efter något roligt att fotografera med macroobjektiven. Macrofoto var favoriten för sådär en tio femton år sedan, men sen ett tag tillbaka har det inte blivit så mycket av den varan. Så det var väl en lämplig övning för kreativiteten!  Jag har varit väldigt förtjust i Olympus M.Zuiko 30/3,5 macro sedan jag köpte det, så mångsidigt för så många olika motiv. Men nu fick det andra macrot, Olympus M. Zuiko 60/2,8 macro, visa vad det går för. Fantastiskt att fota småkryp med! Det här blev gårdagens resultat:

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

(Fokusstackad i kameran.)

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

(Någon har bytt dress!:)

****

9.

****

10.

****

11.

****

12.

****

13.

****

14.

****

15.

****

16.

****

~Vilse i min egen trädgård! Kärrgruvan, 19 juni 2023~

**** 

Publicerad 2023-06-20 22:38 | Läst 2699 ggr 1 Kommentera

Såna där, (kronhjortar) har jag aldrig sett förut...!

Jag ställde mig nästan på bromsarna, (det var tomt på vägen i övrigt!), när jag såg vad jag trodde var en samling älgar. Jag tänkte nog att de skulle springa till skogs så fort de fick syn på mig, men ändå. När jag väl kommit ur bilen så ser jag att det inte alls är älgar, utan en annan sorts hjortar. Jag gissade på kronhjort, men jag var inte alls säker. När jag kom hem googlade jag och nog var det kronhjortar. De stod mest och tittade på mig där jag stod och tog några bilder, visserligen ganska långt ifrån, men jag tycker ändå att det var väldigt roligt!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4,

****

5.

****

~18 mars 2023~

****

Fotoverktyg: Olympus om-d e-m1 mark II med Olympus M.Zuiko Digital 100-400/5-6,3 IS.

****

Publicerad 2023-03-18 19:51 | Läst 2436 ggr 4 Kommentera

Idag var rådjuren och hälsade på!

Vilken tur att jag tittade ut då! Sen stod jag och kikade på dem en lång stund, och de brydde sig inte så mycket om det. De bara fortsatte med det de brukar hålla på med! :)

****

Käka på vår rhododendron t.ex.! :)

****

****

Och posera fint! :)

****

~Kärrgruvan 27 januari 2023~

****

Publicerad 2023-01-27 18:33 | Läst 2207 ggr 2 Kommentera

Så har fröken Cleo flyttat in!

Lilla kattungen Cleopatra (fint ska det va, men vi kallar henne för Cleo!:) flyttade in för drygt en eller nästan två veckor sedan, och hon har charmat oss alla. (Jodå, det går riktigt bra med "gamle" Cesar också!) Hon är full med fart och bus, när hon inte slocknar i knäet på någon!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

8.

****

9.

****

10.

****

11.

****

Publicerad 2022-07-13 20:59 | Läst 2005 ggr 3 Kommentera

Bufo bufo.

Jag avslutade min fotoförmiddag i Ängelsberg med att spana på Paddorna som leker i dammen!

****

1.

****

2.

****

3.

****

4.

****

5.

****

6.

****

7.

****

Ett ganska fascinerande skådespel och jag fick till och med höra en padda sjunga! :)

****

Publicerad 2022-05-03 20:39 | Läst 1826 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 2 3 ... 10 Nästa