Merläsning
Filippa K:s AI-bilder anklagas för att efterlikna fotografernas verk
Förra veckan hamnade modeföretaget Filippa K i blåsväder efter att det avslöjats att bolaget använt AI-genererade bilder i sin sommarkampanj. Kampanjen producerades av företaget Alter ID med hjälp av AI-plattformen Gyodi, i stället för genom en traditionell fotografering med modeller och fysiska plagg.
Läs mer...
1
Adobe uppdaterar Lightroom och Photoshop med nya AI-funktioner
Programvaror
Adobe presenterar flera nyheter i Creative Cloud med fokus på att minska tiden som läggs på bildurval och efterbearbetning. Uppdateringarna omfattar bland annat förbättrade verktyg för bildsortering i Lightroom, AI-baserad skärpning och nya funktioner för att ta bort reflexer i Photoshop.
Läs mer...
18
























16 Kommentarer
Det gör den säkert både 35:an och 50:an finns ju. Jag betalde en 50:a tidigare, men då de har problem med leveranserna avbeställde jag när det inte gick att få något svar på när de skulle kunna leverera.
beställde skulle det vara inte betalade??
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Jag var besviken på 28mm 1.5 men älskar 40mm 1.2. Det lutar dock åt en Thypoch 28mm1,4
Även Leica tillverkar vissa grejer i Kina. Jag föredrar mitt Voigtlander 40mm mer än alla Leica optik jag haft.
När Zeiss tog fram sin ZM-serie så gick det inte så bra som de hoppats trots att deras objektiv var lika bra, men klart billigare. De flesta Leica-köpare vill ha Leica-objektiv helt enkelt.
Själv har jag en massa Zeiss ZM-objektiv till mina Leica-hus. Älskar dessa ZM-objektiv och kan varmt rekommendera!
Dessutom Made in Japan! 🎌❤️
Made in Japan för Cosina och Zeiss är riktigt bra (även om alla mina Leica-objektiv är Made in Germany). Inga Made in China. 😊👍
Ingen - INGEN - ser någon skillnad i ett blindtest.
@Stefan Åhbeck
???
Var det en kommentar riktad till mig? Isf. förstår jag den inte alls. Sorry. 😊
Var den riktad till någon annan (som sagt högst oklart), så glöm min fråga här. 👍