Merläsning
Filippa K:s AI-bilder anklagas för att efterlikna fotografernas verk
Förra veckan hamnade modeföretaget Filippa K i blåsväder efter att det avslöjats att bolaget använt AI-genererade bilder i sin sommarkampanj. Kampanjen producerades av företaget Alter ID med hjälp av AI-plattformen Gyodi, i stället för genom en traditionell fotografering med modeller och fysiska plagg.
Läs mer...
4





















15 Kommentarer
Men då vill jag ha en öl i stället för kaffe :)
Skämt å sido, är det värt ett besök, är alla de stora närvarande?
http://sthlm.fotomassan.se/
/B
Gun-Inger Arvidsson
Typ! Samma här! Allt har ju Stockholmifierats nu för tiden. Synd. :(
Precis! Allt händer i fjollträsk ;-)
Skämt åsido så hade det varit kul om mässan flyttat runt lite med åren ...
Malmö har massor med stora hallar vore mysigt om den kom dit. Då kunde de fotointresserade danskarna också komma.
Av Fotomässans hemsida att döma (http://www.fotomassan.se) så verkar de planera mässor både i Oslo och Köpenhamn under 2012. Det senare lär ju vara intressant även för många i Skåne i allmänhet och Malmö i synnerhet.
Usch vad bitter jag blir nu.....
10 år har gått fort, men det kommer flera mässor och med tillfällen att ses för att prata foto?
Mvh. Lasse i Varggården