Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Merläsning
Test: Peak Design Roller Pro Carry-On - hård väska i mjuk design
Fotosidan testar
Plus
Peak Design Roller Pro carry-on är en praktisk och rymlig rullväska som riktar sig till den resande kreatören som har klipp i steget och är rädd om sin utrustning. Trots lätta material och smart design är denna snygga väska ingen lättviktare – men premiumkänsla, smarta lösningar och livstidsgaranti väger tungt.
Läs mer...
3
























12 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Bra jobbat!
Av försäljningssiffrorna att döma (t.ex. jänfört med just Fujifilm) verkar ett hyfsat antal kunder tycka att det tillvägagångssättet är rätt ok.
Jag skulle nog påstå att Canon och Nikon i det här fallet snarare är pragmatiska än arroganta.
Speciellt Nikon har för inte så länge sedan talat sig hest om att FF "inte behövs" sedan gav man ut FF kameror insåg att man kan ta ordentligt betalt för dessa och har totalt glömt att sisådär 70% av deras pengar kommer från Poin&Shoot och APS-C marknaden.
Marknaden som skriker efter tex
- DX 24mm f2G
- DX 16mm f2.8G
- DX 70mm f1.8G
- DX 18mm f2.8G
- DX 16-85mm f4G VR
- DX 17-55mm (16-50mm) f2.8G VR
Istället har man gett ut inte mindre än 6 stycken slöa 3.5-5.6 zoomar för DX system. Jag kallar det arrogans ;)
Fuji å andra sidan har helt enkelt tittat vad deras kunder vill ha och skapat gluggar utifrån dessa önskemål. Titta sedan på deras firmware uppdateringar och hur dom lägger till funktioner till sina kameror. Hos CaNikon om du vill ha en ny funktion=köp en ny kamera.
Att försäljningssiffror talar för CaNikon har betydligt mer att göra med att CaNikon har hållit på i sisådär 100 år längre än Fuji plus att CaNikon kunder är redan inlåsta med sina investeringar i redan ägda gluggar. Men det förändras det med. Jag brukade svära med Nikon, nu svär jag åt dom istället.
Frågan är dock hur framtidens kunder kommer att välja. Fujifilm verkar göra det mesta rätt just nu. Hoppas det går bra för dem