Merläsning
Filippa K:s AI-bilder anklagas för att efterlikna fotografernas verk
Förra veckan hamnade modeföretaget Filippa K i blåsväder efter att det avslöjats att bolaget använt AI-genererade bilder i sin sommarkampanj. Kampanjen producerades av företaget Alter ID med hjälp av AI-plattformen Gyodi, i stället för genom en traditionell fotografering med modeller och fysiska plagg.
Läs mer...
4
Adobe uppdaterar Lightroom och Photoshop med nya AI-funktioner
Programvaror
Adobe presenterar flera nyheter i Creative Cloud med fokus på att minska tiden som läggs på bildurval och efterbearbetning. Uppdateringarna omfattar bland annat förbättrade verktyg för bildsortering i Lightroom, AI-baserad skärpning och nya funktioner för att ta bort reflexer i Photoshop.
Läs mer...
18
















18 Kommentarer
Mvh Arne
/Oscar
Det har ingen positiv klang för mig som medlem på Fotosidan i varje fall, det kommer antagligen att sluta med att man blir tvingad att vara prenumerant för att ta del av tävlingar och reportage som annars skulle publicerats här på webben...
Ser detta som en mkt beklaglig utveckling för oss medlemmar och en lyckad satsning för de pengasugna ansvariga!
Vad ska vi med en tidning till???
Det som är intressant att veta kan väl lika gärna publicerats här på FS????
Nej skäms på er! (om utvecklingen går som jag tror)
Niklas
Men hann inte med det.
Hade jätte gärna gjort det :)
Hoppas att ni fick en lika lyckad lördag som fredag.
Och till er som tänker gå på mässan nästa år. Förköp era biljetter!
Malin
/Magnus
Mvh/Hans
1h kö för att komma in (lördag) och sen massvis med köande till de olika aktiviterna väl där inne. För mycket folk på för liten yta. Hoppas det blir bättre till nästa år.
Dock är jag lite besviken på själva mässan i sig, lite för liten. tyckte jag saknade en hel del saker/utställare.
Samt att det var så offentligt med köande överallt. framför allt för att komma in, dåligt uppstyrt.
1 timme köande är inte okej bara för att komma in.
en tråkig del till var att några av utställanra inte ens hade någon personlig representant där, bara lite reklam.
Er monter var en av dom få jag kände var vettig.
mvh
Mikael
Mycket reklam för "i butik 3 mars", men jag hittar inget datum för oss prenumeranter.
Mvh Jenny