Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

svensk manual till canon eos 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)
jag ringde dit o dom hade bara till 450D. Det är kanske sak samma. men det skulle kosta mig 630kr o det tyckte jag var lite dyrt :(

Testa och besök något fotoforum i Danmark eller Norge och fråga om någon där vill bli av med sin Svenska manual, alla scandinaviska länderna får manualer från Canon på grannarnas språk också, det händer då och då att någon av våra grannar kommer hit och får manualer till skänks av oss också.

/kent

Testa och besök något fotoforum i Danmark eller Norge och fråga om någon där vill bli av med sin Svenska manual, alla scandinaviska länderna får manualer från Canon på grannarnas språk också, det händer då och då att våra grannar kommer hit och får manualer till skänks av oss också.

/kent

ja det var en bra idé, ska kolla upp det. tack

Om du köpt kameran i sverige så ska du enligt lag få med en svensk manual, i så fall bör det räcka att ta kontakt med butiken där du köpte kameran så får de fixa fram en manual.

Om du köpt kameran i sverige så ska du enligt lag få med en svensk manual, i så fall bör det räcka att ta kontakt med butiken där du köpte kameran så får de fixa fram en manual.

nej jag pratade med dom på canon o dom sa att jag skulle ringa till återförsäljaren så det gjorde jag o då sa dom att man fick ladda ner den på deras sida. men den e bara på engelska.

jag fick en skiva med som är på svenska men där står ingenting om kamerans funktioner o vad man använder inställningarna till.

Tyvärr har inte alla handlare klart för sig vad de måste uppfylla. Om svensk manual saknas så kan det vara tillräcklig grund för att reklamera produkten som felaktig.

Nu har jag inte klart för mig om vad för typ av manual som finns med på CD:n, men det låter som en "snabb-guide", vilket jag inte tror räcker för att uppfylla kraven.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=4615&lngCategoryID=1674

jag pratade med canon igår o han skulle försöka hjälpa mig så vi får se hur det går

ANNONS
Götaplatsens Foto