Joanna Karlsson
Medlem
Hejsan...Vet inte om detta är det rätta forumet för min fråga, men jag har ju i allafall en pentaxkamera...har ni tips på bra och prisvärda stativ...?
Mvh Joanna i behov av stativ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan...Vet inte om detta är det rätta forumet för min fråga, men jag har ju i allafall en pentaxkamera...har ni tips på bra och prisvärda stativ...?
Vet inte vad du menar med billigt, men misstänker att du inte vill lägga ut flera tusenlappar.
Clas Ohlson har några som kanske kan passa dig, det är inget stativ om du har stora/tunga objektiv, men för en normal kamera med en inte allt för stor glugg kan det kanske vara något att starta med.
/Peter
http://www.clasohlson.se/Product/Ca...ath=251882;251160;251569;251216&collapse=true
tack för snabbt svar...=) nej här handlar det inte om tusenlappar...kanske senare i framtiden när man får lön och inte csn ;-)
Jag har inget tips på stativ, men väl ett tips om sökning ;-)
Om du ställer den här frågan i http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=78 får du kanske fler svar.
"Som man frågar får man svar" gäller i högsta grad här på fotosidan så försök att vara tydlig i din frågeställning: Begränsad ekonomi, kameramodell/glugg, användningsområde (jaja, stabilisera kameran fattar jag med, men utöka gärna typ inomhus/utomhus) osv.
Fast om du bara litar på pentaxianer så är det helt rätt att ställa frågan här
Lycka till!
/Micke
Joanna, om du är beredd att lägga nästan 2000:- kronor så tycker jag du ska köpa ett Manfrotto 190 XPRO B med kulled 486RC2. Det kostar 1186:- för stativet och 655:- för kulleden - totalt 1841:-. Det är med studentprier (du har ju CSN-kort...) hos Dustin Home.pentaxianer är väl dem man ska lita på =) haha....jaa jag borde väl specificera lite mer...
kameramodell k100d super, 18-55 objektiv och ett 70-300. Ett allroundstativ, dvs ska funka både ute och inne...mest ute möjligtvis =)
som föregående svar, ingen lön bara skruttigt CSN...så max runt 1000-1200 kr....
Ah...läste 1000-2000...förlåt. Ja, då är det lite mycket pengar, det håller jag med om. Dock välinvesterade;-)Både Manfrottos 190 XPRO B samt deras 055 XPRO B är två kanonstativ.
Köp till en lämlig kulled eller huvud.
Själv köpte jag det senare med ett huvud, 804RC2 på MediaMarkt för ungefär de pengar du anger för ett 190 stativ.
Kanske att studentrabatten inte är värd så mycket + att du spräcker Joannas budget (1000 - 1200.
Vänta nu...menar du att du köpt ett 055 XPROB + ett 804RC2 för runt 1200:-? Du skriver juBåde Manfrottos 190 XPRO B samt deras 055 XPRO B är två kanonstativ.
Själv köpte jag det senare med ett huvud, 804RC2 på MediaMarkt för ungefär de pengar du anger för ett 190 stativ.
Kanske att studentrabatten inte är värd så mycket + att du spräcker Joannas budget (1000 - 1200.
och det låter ju väldigt billigt med tanke på att bara ett rent 055 XPRO B ligger på ca 1500-1600. hur mycket betalade du för 055:an + 804:an? Jag angav ett pris på bara 190:an (utan led) på 1186 efter studentrabatt...Själv köpte jag det senare med ett huvud, 804RC2 på MediaMarkt för ungefär de pengar du anger för ett 190 stativ.
Vad fick dig att välja ett 804:a istället för 488RC2? Jag ska själv köpa stativ snart och har snöat in på 488RC2 och tar gärna lite input från någon som (kanske) valt bort kulled.Både Manfrottos 190 XPRO B samt deras 055 XPRO B är två kanonstativ.
Vänta nu...menar du att du köpt ett 055 XPROB + ett 804RC2 för runt 1200:-? Du skriver ju och det låter ju väldigt billigt med tanke på att bara ett rent 055 XPRO B ligger på ca 1500-1600. hur mycket betalade du för 055:an + 804:an? Jag angav ett pris på bara 190:an (utan led) på 1186 efter studentrabatt...
/Fredrik