Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blandat stora/små bilder i forum...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har petat in en CSS-regel nu som sätter max-width, så alla som kör moderna webbläsare än IE6 slipper stora bilder nu

(Det kan ta ett ag innan regeln slår igenom dock pga cachning)

Jag har petat in en CSS-regel nu som sätter max-width, så alla som kör moderna webbläsare än IE6 slipper stora bilder nu

(Det kan ta ett ag innan regeln slår igenom dock pga cachning)
Då ska jag låta bli att uppgradera mitt stenålders-IE6, för jag gillar att se bilder i rätt storlek:) Så länge bara det inlägg som innehåller bilden blir bredare, så ser jag inga som helst problem med att få lägga upp stora bilder. Det är snarast ganska ofta som de 400x400 pixlarna inte räcker för exempelbilder. För att inte tala om hur trist det blir i bildforumen.

Då ska jag låta bli att uppgradera mitt stenålders-IE6, för jag gillar att se bilder i rätt storlek:) Så länge bara det inlägg som innehåller bilden blir bredare, så ser jag inga som helst problem med att få lägga upp stora bilder. Det är snarast ganska ofta som de 400x400 pixlarna inte räcker för exempelbilder. För att inte tala om hur trist det blir i bildforumen.

Problemet är ju bara att du ändå inte ser bilden som det är tänkt. Reklamen och spalten till höger ligger ju ovanpå bilden (Se inlägget högre upp..) Visst det är skittrist med 400x400 pixlar, men forumet skall ju gå att läsa, då är det bättre att länka bilderna till en bildsida antingen här eller någon annanstans.

Tycker jag.

ANNONS
Götaplatsens Foto