Annons

Externskärm + Macbook pro + Wacom Bamboo = problem?!!

Produkter
(logga in för att koppla)

defuncta

Aktiv medlem
Får inte till det när jag har koppla in min externa skärm och bamboo skrivplatta till min macbook. För att jag kan inte ha skärmbilds dubblering på för då blir upplösningen på den externa skärmen konstig. Och när jag har den externa skärmen som primär och den bärbara data skärmen som utökat skrivbord blir det jätte konstigt med skriv plattan om ni förstår hur jag menar. Då tror den ju liksom att båda skärmarna ska användas så proportionen blir helt fel.

Snälla kan ingen hitta en lösning på mitt frustrerande problem!

MVH Christian

Jag kör på samma pryttlar o här funkar det... vad du har råkat ut för förstår jag inte. OS X Leopard, 20" extern o 15" inbyggd, näst senaste MBP och Bamboo A6

Får inte till det när jag har koppla in min externa skärm och bamboo skrivplatta till min macbook. För att jag kan inte ha skärmbilds dubblering på för då blir upplösningen på den externa skärmen konstig. Och när jag har den externa skärmen som primär och den bärbara data skärmen som utökat skrivbord blir det jätte konstigt med skriv plattan om ni förstår hur jag menar. Då tror den ju liksom att båda skärmarna ska användas så proportionen blir helt fel.

Snälla kan ingen hitta en lösning på mitt frustrerande problem!

MVH Christian

Har MBP + 20" extern skärm och Wacom Intous A6. När du har utökat skrivbord blir det ju en stor utväxling på den lilla A6 plattan. Både den interna och den externa skärmen ska ju få plats på plattan, så det du beskriver är helt naturligt. Så jobbar jag och det går hur bra som helst när man vant sig.

I windows går det att välja om man vill att den skall motsvara hela skärmytan (båda skärmarna), en skärm, eller en del av en skärm som man väljer. Jag förutsätter att samma sak fungerar hos mac. Kolla i inställngingarna i programmet du installerade.

I windows går det att välja om man vill att den skall motsvara hela skärmytan (båda skärmarna), en skärm, eller en del av en skärm som man väljer. Jag förutsätter att samma sak fungerar hos mac. Kolla i inställngingarna i programmet du installerade.

Det går att välja i Mac också. Nackdelen är ju att man inte kan använda den lilla skärmen för e-post, paletter, fönster med mera.

ANNONS
Götaplatsens Foto