Annons

Leasa skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

RaggeNo1

Aktiv medlem
Hej!
Tänkte på en grej.....
Jag ska få fort som möjligt starta eget och tänkte att man kanske kan spara lite pengar på att skriva ut visst material själv.

Tänkte då att det blir för dyrt att köpa en skrivare direkt, så jag tänkte leasa.

Hade praktik hos en kille som hade en egen och det verkar ju perfekt.

Han hade en HPskrivare som var väldigt funktionell, men inte så farligt dyr, tror den kostade 16.000.

Kommer tyvärr inte ihåg namnet på den med den står på en ställning och sväljer utskrifter upp till en meter breda tror jag.

Alltså, min fråga är då. Var kan man leasa skrivare till bra pris?

Leasing och hyra är två olika saker. Leasingkontrakt brukar innebära att du binder upp dig redan i förväg för ett antal år med maskinen. Det är lite som avbetalningsköp.

Leasing kan ordnas av många olika finansbolag, t.ex. din vanliga bank eller skrivarsäljarfirmans bank. Det funkar sen så att prylen köps och ägs av leasingbolaget och du betalar per månad istället för allt på en gång.

Innan du skriver på ett leasingavtal, se alltså till att läsa och förstå avtalet, speciellt vad som händer om du vill avsluta i förtid.

Leasing och hyra är två olika saker. Leasingkontrakt brukar innebära att du binder upp dig redan i förväg för ett antal år med maskinen. Det är lite som avbetalningsköp.

Leasing kan ordnas av många olika finansbolag, t.ex. din vanliga bank eller skrivarsäljarfirmans bank. Det funkar sen så att prylen köps och ägs av leasingbolaget och du betalar per månad istället för allt på en gång.

Innan du skriver på ett leasingavtal, se alltså till att läsa och förstå avtalet, speciellt vad som händer om du vill avsluta i förtid.

Okej, stort tack för det svaret.
Vill ju verkligen inte sätta mig i ngn knipa som är svår att komma ut sen.

ANNONS
Götaplatsens Foto