Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver ny kamera, typ igår

Produkter
(logga in för att koppla)

fotonyfiken

Aktiv medlem
För drygt en vecka sedan så lade displayen av på min Nikon Coolpix L16. Jag tog 2 bilder och plötsligt blev det bara vitt flimmer i displayen. Kameran är inte tappad, har förvarats i kameraväska.
Vi hade först föregångaren L14, men den displayen sprack efter förvaring i en ficka.

Snabba köpråd önskas.

Vad ska jag satsa på för ersättare? Drömmer om digital systemkamera, men jag är bara en fattig student. Prisklass ca 1500 kr.

Jag är helt lost i den digitala kamera världen.

Det känns ju lite onödigt att en digital kompakt kamera stiger i priser över 2000 kr eftersom jag allra helst vill ha en digital systemkamera.

Jag kan ju nöja mig med att gissa när jag fotar med mina Nikon's, känns så dumt att inte kunna se foto resultatet direkt bara.

Om kanske 3-4 mån kan jag ha sparat ihop till en digital systemkamera. Känner dock att jag vill ha någon "billig" slit-och-släng kamera fram till dess.

Tack för tipsen! Vad ska man tänka på när man köper digital kompakt kamera? Det finns ju mängder utav märken, sorter och prisklasser. Jag kikade lite på Netonnet, Elgiganten, Komplett.se och InWarehouse. Jag blir bara snurrigare och snurrigare.

Begagnat?

Om du vill komma billigt undan och inte tänker behålla den så värst länge så kan en begagnad kompakt vara optimalt. Sök efter Canon Ixus begagnad. Bra kvalitet på kamera och bilder nästan oavsett modell. Den skall dock vara så ny som möjligt.

Det känns ju lite onödigt att en digital kompakt kamera stiger i priser över 2000 kr eftersom jag allra helst vill ha en digital systemkamera.