Annons

Göra ett bildspel med musik

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej, skulle vilja göra ett enkelt bildspel, det behöver inte vara mer avancerat än det man enkelt startar igång i Windows Vistas utforskaren, men jag vill även ha musik till. Först provade jag att skapa en film i windows fotogalleri och där var det enkelt att göra snygga övergångar mellan bilder och lägga in musikspår som man kunde tona upp och ner, men eftersom det sedan paketeras som en film så sjunker bildkvaliten kraftigt.

Så, finns det något program där man kan göra ett bildspel och klippa in musik och kanske även lite bildtexter och snygga övergångar?

hälsningar

Fredrik
 

Rogerber

Aktiv medlem
RE: Bildspel med musik

Hej, skulle vilja göra ett enkelt bildspel, det behöver inte vara mer avancerat än det man enkelt startar igång i Windows Vistas utforskaren, men jag vill även ha musik till. Först provade jag att skapa en film i windows fotogalleri och där var det enkelt att göra snygga övergångar mellan bilder och lägga in musikspår som man kunde tona upp och ner, men eftersom det sedan paketeras som en film så sjunker bildkvaliten kraftigt.

Så, finns det något program där man kan göra ett bildspel och klippa in musik och kanske även lite bildtexter och snygga övergångar?

hälsningar




Fredrik
Jag antar att du kan använda Windows Movie Maker exempelvis.... Ett bildspel med musik är på sätt och vis en film.. Eller Powerpoint för den delen... Det finns säkert en massa olika program för att göra detta. Möjligen kan Picasa fixa det också.
 

-big kahuna-

Aktiv medlem
Jag antar att du kan använda Windows Movie Maker exempelvis.... Ett bildspel med musik är på sätt och vis en film.. Eller Powerpoint för den delen... Det finns säkert en massa olika program för att göra detta. Möjligen kan Picasa fixa det också.
det var moviemaker jag försökte använda, men då blev bilderna väldigt komprimerade och ser riktigt dåliga ut både på datorskärmen och HD-tv'n
 

RKN

Ny medlem
Har letat länge efter ngt liknande. Det verkar inte finnas någon bra och billig lösning på detta. Vill du ha kvailté på bilder och program så är det köpa som gäller. Tex "Pro Show Gold" som verkar vara ledande.
Hälsn/Ronny
 

xandx

Aktiv medlem
Pro show är bra och den gör flashfiler av dina bildspel men ett videoredigeringsprogram är nästan bättre att jobba i. Där kan man synka musik och bilder på ett mer realistiskt sätt, plus att man har olika övergångar osv.. Jag själv kör Sony Vega.
 

heliflyer

Aktiv medlem
jag gjorde ett bildspel i elements 7 vid min son dop och det blev rätt bra där kan man lägga in musik kommentarer till bilderna kan man spela in med mic går även att lägga in text både på tomma bilder och i fotona
och den kan om man vill automatiskt anpassa visnings tiden av fotona efter längden på musiken.Allt går sedan att exportera tex till video som går att bränna på dvd eller cd. sedan finns annat tex my slide show gold som är ett bra program
 

perhel

Aktiv medlem
Bildspel med musik

Någon som kan tipsa mig om lämplig musik (artist) för bildspel.
Det skall vara lugn instrumental musik som passar bl.a till naturbilder.
Tacksam för alla förslag.

/Per
 

growingart.se

Aktiv medlem
Det handlar kanske mer om låtar än artist, samt personlig smak, jag använde en gång en låt av Al di Meola, låten hette Oriana, som var lugn men ändå lite speciell.
 
ANNONS